donderdag 4 januari 2018

'Doekhie moet eens de feiten op een rijtje zetten alvorens de dwaas uit te hangen'

Etnel (NPS) stomver- baasd, dat NDP-collega Doekhie Peneux wil handhaven als minister


Voor het NPS-Assembleelid Patricia Etnel is het waanzinnig hoe het NDP-Assembleelid Rachied Doekhie zich opstelt tegenover de onderwijsperikelen. Onlangs heeft Doekhie de wens geuit dat minister Robert Peneux, in wie de gezamenlijke VOS-directeuren het vertrouwen hebben opgezegd, terugkeert op het ministerie van Onderwijs, Wetenschap en Cultuur. 

In het Dagblad Suriname woensdag 3 januari 2018 licht Etnel toe dat Doekhie eens de feiten op een rijtje moet zetten alvorens de dwaas uit te hangen. 

'Als we kijken naar het onderwijsbeleid is het in één woord verschrikkelijk! Ik vind het ronduit schandalig wat de regering met het onderwijs doet. In de 42 jaren onafhankelijkheid van Suriname is het nog nooit zo slecht gegaan met het onderwijs; nog nooit is er zoveel gestaakt onder een ministerschap als dat van Peneux. En dat de vakbonden en directeuren van de middelbare scholen massaal het vertrouwen opzeggen in een minister, heb ik in het verleden heel weinig gezien.'

Volgens Doekhie zou Peneux desondanks de ideale persoon zijn die het onderwijs in goede banen kan leiden. 'Peneux zou waarschijnlijk een heleboel willen realiseren voor het onderwijs, maar dat is hem overduidelijk niet gelukt. Bovendien, als hij zo goed zou zijn, waarom is er dan een presidentiële commissie geïnstalleerd voor de onderwijsissues?', voegt Etnel toe.

Zij merkt op dat de onderwijsknelpunten in eerste instantie in handen van de voornoemde commissie terechtkomen, waardoor zij de bezorgdheid van haar collega Doekhie, om Peneux terug te plaatsen op het ministerie, niet kan bevatten. Voor Etnel is het van belang, dat niet alleen een persoon die zijn hart op de juiste plaats heeft de functie vervult, maar ook dat er voldoende financiële middelen worden vrijgemaakt om het onderwijs naar een hoger niveau te tillen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten