woensdag 30 oktober 2019

Nieuwe regeling ministerie van SOAW en Aqualectra om klanten met betalingsachterstand te helpen

Klanten die SOAW benaderen om hulp moeten akkoord gaan met een Pagatinu-aansluiting...


Het ministerie van Sociale Ontwikkeling, Arbeid en Welzijn (SOAW) en Aqualectra hebben een nieuwe regeling getroffen om klanten te helpen die betalingsachterstanden hebben bij het nutsbedrijf. Volgens SOAW zijn er veel mensen met schulden bij Aqualectra en ook velen die als gevolg daarvan worden afgesloten van stroom en water, zo bericht woensdag 30 oktober 2019 het Antilliaans Dagblad.

Afgesproken is, dat Aqualectra het ministerie twee weken voor tijd op de hoogte stelt van het mogelijk afsluiten van water en elektriciteit bij een klant. Alle klanten die SOAW benaderen voor hulp moeten akkoord gaan met een Pagatinu-aansluiting. Dit is een prepaid-aansluiting waarbij elektriciteit vooraf wordt ingekocht.

Verder zullen het ministerie en Aqualectra samenwerken aan een bewustwordingscampagne over zuinig gebruik van water en elektriciteit.

Er zal door SOAW in een later stadium een voorstel gepresenteerd worden voor een betalingsregeling voor klanten van het ministerie die niet kunnen voldoen aan de eisen van Aqualectra omdat zij te weinig verdienen.

Verder is in de vergadering het introduceren van een Pagatinu voor water aan de orde gekomen, alsook het administreren door Aqualectra van water en elektriciteit dat gesubsidieerd wordt en waar klanten van SOAW recht op hebben, en hoe om te gaan met klanten die water en elektriciteit stelen door te sjoemelen met de meters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten