Het toerisme moet op ingeperkte wijze weer worden geïntroduceerd op Curaçao, door een selecte groep te verwelkomen om het eiland te bezoeken. Daardoor worden de economische activiteiten geleidelijk hersteld en de werkgelegenheid gestimuleerd. Dat hebben de ketenpartners gisteren aangegeven bij de presentatie van het herstelplan voor toerisme voor Curaçao, aldus vandaag, woensdag 20 mei 2020, het Antilliaans Dagblad.
'Het plan stelt ons in staat om Curaçao te gaan promoten als een bestemming, vooruitlopend op de concurrentie', aldus de Curaçao Tourist Board (CTB).
Naast CTB waren ook vertegenwoordigers van hospitalityvereniging CHATA, de Curaçao Airport Holding (CAH) en minister Giselle Mc William aanwezig om bij het Avila het plan te presenteren. De focus zal in eerste instantie liggen op Nederland als primaire markt, aangezien Curaçao al wekelijks vluchten vanuit dit land ontvangt.
Voor het herstelplan identificeerde CTB zes focusgroepen: toeristen die op zoek zijn naar een verlengd verblijf, digital nomads, zij die een tweede woning hebben op Curaçao, mensen uit Curaçao die in het buitenland wonen, taskforce professionals en zij die ervoor kiezen om binnen 14 dagen te vertrekken. Deze laatste groep zal de vakantie alleen beleven onder de vooraf bepaalde gestelde voorwaarden voor quarantaine.
Voor fase 1 wordt gericht op het verkopen van pakketten aan personen die geïnteresseerd zijn in een reis naar Curaçao voor minimaal 7 en maximaal 180 dagen en die bereid zijn de eerste 14 dagen in verplichte quarantaine te verblijven in aangewezen accommodaties. Na de 14-daagse periode worden bezoekers getest op Covid-19 en, zolang de resultaten negatief zijn, mogen ze elke andere accommodatie boeken en genieten van het land, uiteraard met inachtneming van dezelfde regels die van toepassing zijn op de lokale gemeenschap. Bezoekers die minder dan 14 dagen willen blijven, kunnen alleen genieten van hun vakantie onder de voorwaarden die gelden tijdens de quarantaineperiode.
De eerste fase van het toeristisch herstelplan zal draaien om elementen die goed passen bij de huidige realiteit, zoals rust, zon, zee en zand - de ingrediënten die mensen nodig hebben om bij te kunnen komen. CTB zal Curaçao in campagnes presenteren als een veilige haven, een toevluchtsoord; ergens waar je naartoe kunt om te ontsnappen.
De promotie zal de slogan ‘Curaçao, uw tweede thuis, nu beschikbaar’ bevatten. 'Samen kunnen we het economische herstel van Curaçao blijven uitwerken. We moeten ons toerisme heropenen - maar wel op slimme en veilige wijze', zo zei de minister tot slot.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten