zaterdag 11 mei 2019

GODO bank brengt kosten voor het ATM-gastgebruik bij andere banken niet meer in rekening bij cliënten

Vanaf 1 juni gaat GODO kosten voor ATM-gastgebruik bij andere banken zelf betalen


De Coöperatieve Spaar- en Krediet Bank GODO zal vanaf 1 juni de kosten voor het ATM gastgebruik bij andere banken zelf betalen. Algemeen directeur Percy Clenem zegt dat de bank ook de kosten voor POS gebruik op zich neemt. Voor het ATM-gastgebruik werd Srd 2,50 per keer ingehouden, terwijl voor POS-gebruik er per transactie Srd 0,20 werd gerekend. Dit meldt vandaag, zaterdag 11 mei 2019, onder andere Starnieuws.

Het besluit is volgens Clemen een strategische. Gelet op het aantal en de locaties van de GODO ATM’s zijn de GODO-leden veelal genoodzaakt gebruik te maken van ATM’s van collega banken, wat kosten met zich meebracht. Godo telt landelijk slechts drie ATM’s.

De bankdirecteur stelt, dat door de hoge initiële investerings- en operationele kosten voor het landelijk plaatsen van GODO ATM’s en de daarmee gepaard gaande risico’s, de directie heeft besloten om de kosten bij ATM en POS transacties voor eigen rekening te nemen.

'De leden kunnen dan vanaf 1 juni 2019 kosteloos pinnen en of POS-betalingen verrichten. Dit besluit staat niet los van de bankapplicatie welke de bank in december had gelanceerd. Wij gaan mee met de moderne technologie en maken onze leden klaar voor digitaal bankieren. Deze banking app zijn we op dit moment verder aan het ontwikkelen.'

Het digitaal betalingsverkeer wordt verder gestimuleerd om overmakingen te doen via de bankapplicatie. Hoeveel het besluit van de bank uiteindelijk zal gaan kosten, wil directeur Clemen uit strategische overwegingen niet kwijt. 'Als de bank ertoe over zou gaan tot het plaatsen van meer ATM’s, zou dit een verloren investering zijn.' Hij voegt eraan toe, dat met het betalen van de kosten voor de leden, de bank veel goedkoper uitkomt dan als zij machines zou plaatsen.

'De drie ATM’s blijven in tact en gezien de behoefte zullen wij voorlopig niet uitbreiden, maar het gebruik van de app stimuleren.' 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten