woensdag 29 augustus 2018

De Curaçao Tourist Board voert in Bogota en Medellín verschillende promotionele activiteiten uit

(Bron foto: CTB)
CTB adverteert in kranten, op billboards, tv, radio, bioscoopcomplexen, online en social media


Van de Colombianen die Curaçao bezoeken komt meer dan 48 procent uit Bogota en 22 procent uit Medellín. Daarom blijft de Curaçao Tourist Board (CTB) zich met haar marketinginspanningen in het Latijns-Amerikaanse land voornamelijk op deze twee steden richten, aldus woensdag 29 augustus 2018 het Antilliaans Dagblad.

Het CTB voert in Bogota en Medellín - in samenwerking met verschillende partners uit de private sector - verschillende promotionele activiteiten uit, bijvoorbeeld door te adverteren in kranten, op billboards, tv, radio, in bioscoopcomplexen, online en op sociale media. Daarnaast houdt het toeristenbureau regelmatig educatieve sessies voor reisagenten.

'Het is belangrijk om onze handelspartners te stimuleren en op te leiden om ervoor te zorgen dat Curaçao te allen tijde ‘top of mind’ is bij de reisagenten, touroperators en luchtvaartmaatschappijen', aldus CTB in een verklaring.

Onlangs werd er nog een ‘Curaçao Roadshow’ gehouden. Onderdeel daarvan was een een event in Hotel Viaggo in Medellín, waarbij 85 reisagenten en 35 groothandelaren aanwezig waren. De Curaçaose delegatie verzorgde tevens een salestraining in het hoofdreserveringscentrum van luchtvaartmaatschappij Avianca en reisde verder naar Bogota voor een interactieve ontbijtsessie met 24 persleden.

Gevolgd door onderhandelingssessies met meer dan 60 ‘wholesalers’ in het Bioxury Hotel. Dit leidde tot een handvol publicaties in de lokale media over de ‘ambitieuze plannen en doelstellingen van de eilanden’, meldt CTB.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten