woensdag 31 oktober 2018

'Waarom gaat overheid verder met PLO, terwijl ze de 'verdwenen' Srd 1.4 miljoen nog steeds niet kan verantwoorden?'

'Op allerlei manieren wordt getracht aanpassing bustarief en brandstofcompensatie op lange baan te schuiven'


Suraj Sahadew-Lall, voorzitter van de Surinaamse Bushouders Organisatie (SBO), vraagt zich af waarom de overheid verder contact onderhoudt met het bestuur van de Particuliere Lijnbushouders Organisatie (PLO), terwijl zij de vermeende Srd 1.4 miljoen nog steeds niet kan verantwoorden.

Het is het ministerie van Openbare Werken, Transport en Communicatie (OWT&C), dat initieel tot de ontdekking kwam dat er gesjoemeld wordt bij de uitbetaling van de brandstofcompensatie. Die verantwoordelijkheid ligt overigens bij de PLO. Sahadew-Lall vindt het dus helemaal niet verstandig, dat het ministerie, ondanks dit alles, toch nog doorgaat met de PLO als ‘belangen behartigende organisatie’.

'Er is altijd wat gaande met de brandstofcompensatie; de bushouders worden niet op tijd uitbetaald of de uitbetaling loopt stroef. En toch zien we, dat de PLO-voorzitter niets doet om op te komen voor de bushouders. Ook mevrouw Blokland die altijd over ordening praat, heeft niets voor ons kunnen realiseren', zegt Sahadew-Lall dinsdag 30 oktober 2018 in het Dagblad Suriname.

Hij plaatst een groot uitroepteken achter haar zogenaamde ordeningsbeleid. Gezien de dubbele agenda, die zowel bij Joyce Blokland-Wijnstein, directrice van Transport, alsook bij PLO te merken is, concludeert Sahadew-Lall, dat er op allerlei manieren getracht wordt om de aanpassing van het bustarief en de brandstofcompensatie op de lange baan te schuiven. Een heel groot deel van de bushouders voelt zich daardoor compleet aan hun lot overgelaten.

Sahadew-Lall merkt voorts op dat het heel opvallend is, dat de contactpersonen/woordvoerders en het bestuur van PLO wel altijd in aanmerking komen voor de brandstofcompensatie, ongeacht voor welk traject zij ingeroosterd zijn.

'De bestuursleden en contactpersonen zijn immers ook bushouders. Maar, wie oefent controle uit op hen? Of hun bussen nu rijden of niet, zij ontvangen altijd hun subsidie. Aan de andere kant worden vele van de overige bushouders continue benadeeld. Is dit ook opgenomen in het beleid van mevrouw Blokland?', vraagt Sahadew-Lall zich af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten