zondag 28 juli 2019

Dienstverlening van Surpost weer volledig genormaliseerd na acht weken staking

Directie en vakbond sluiten akkoord over de collectieve arbeidsovereenkomst van 2018

De - niet gecompenseerde - klant meest gedupeerd door langdurige stagnering postverkeer...


Vanaf morgen zal de dienstverlening van Surpost volledig zijn genormaliseerd. De bond heeft acht weken gestaakt, omdat er geen overeenstemming bereikt kon worden tussen directie en vakbond over de collectieve arbeidsovereenkomst van 2018. Maar, vrijdag werd dan toch een akkoord bereikt tussen partijen, aldus directeur John Power vandaag, zondag 28 juli 2019, op Starnieuws. 

De directie onderkent, dat door de langdurige staking gezorgd heeft voor veel imagoschade en marktverlies.

In De Nationale Assemblee heeft Krishna Mathoera (VHP) tot twee keer toe vragen gesteld aan de regering over de staking. Veel mensen die post moesten krijgen of stukken over visumaanvragen voor Nederland, zijn ernstig gedupeerd. Door de staking kon de gemeenschap niet beschikken over poststukken. Vanuit de regering kwam echter geen antwoord.


Directie en bond hebben besloten om samen te werken aan de verbetering van de onderlinge communicatie en herstel van de geleden schade aan het bedrijf het herwinnen van het vertrouwen van haar klanten.

'Wij bieden de samenleving nogmaals onze verontschuldiging voor de overmachtsituatie en het ongerief, en zijn zeer erkentelijk voor het getoonde begrip. Surpost beseft haar verantwoordelijkheid naar de samenleving toe en streeft ernaar dat haar belangen niet wederom in gedrang komt', beweert Power.

Maar, aan mooie woorden heeft de klant niets. De klant is het meest gedupeerd door de langdurige stagnering van het postverkeer...en wordt niet gecompenseerd voor geleden schade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten