dinsdag 13 november 2018

NDP-Assembleeleden Nading en Wielzen voelen zich niet aangesproken door Abrahams

Misiekaba: 'Twee leden van de fractie nemen het niet nauw met hun aanwezigheid'


De Assembleeleden Aida Nading uit Sipaliwini en Joan Wielzen uit Coronie voelen zich niet aangesproken door NDP-ondervoorzitter Ramon Abrahams. Hij uitte vrijdag tijdens een kadermeeting in partijcentrum Ocer ongezouten kritiek op parlementariërs uit de coalitie die het niet nauw nemen met hun aanwezigheid in het parlement. 

Het tweetal werd ondanks ziekte en een sterfgeval op 2 november opgetrommeld om quorum te verlenen voor aanname van de wet Centrum voor Innovatie en Productiviteit. Nading was met ziekteverlof en kon moeilijk lopen.

Zij vindt, dat de ondervoorzitter juist heeft gehandeld. 'Ik heb geen boter op mijn kop. Als parlementariër uit de coalitie moet je aanwezig zijn. Ik ben er altijd.' Nading vindt het niet erg dat zij ondanks ziekte uit huis moet. 'Ik ken mijn verantwoordelijkheid', zegt ze vandaag, dinsdag 13 november 2018, in de Ware Tijd.


Fractieleider André Miesiekaba zegt, dat het probleem al een poos speelt dat twee leden van de fractie het niet nauw nemen met hun aanwezigheid.

Hun handelen werd op een bepaald moment fractieoverschrijdend vandaar dat hij zich heeft gericht tot het hoofdbestuur van de partij. Aangezien Abrahams zich als ondervoorzitter bezighoudt met de politieke zaken, is hij hierop ingegaan tijdens de kadermeeting.

Misiekaba: 'Dit is niet de manier waarop je moet functioneren.' In dit stadium wil hij de namen niet noemen. Hij gelooft dat de leden zich zullen herstellen. De fractieleider omschrijft Nading en Wielzen als twee van zijn trouwe fractiegenoten. Hij betreurt het dat de indruk wordt gewekt als zouden de uitspraken van de ondervoorzitter gericht zijn naar het tweetal, omdat zij bij de behandeling van de wet niet aanwezig waren.

Wielzen was afwezig door het overlijden van haar vader. 'Ik voel me niet aangesproken. Ik ken mijn job en verantwoordelijkheid. De afstand speelt voor mij geen rol.' De politica uit Coronie zegt dat Abrahams de waarheid heeft gesproken. 'Toen er een beroep op mij werd gedaan, ondanks dat ik een sterfgeval had, heb ik alles achtergelaten en ben op slippers naar de stad vertrokken. Eenmaal in Paramaribo heb ik mij gekleed voor de vergadering.'

Het Assembleelid zegt, dat haar collega's volwassen zijn en hun verantwoordelijkheid ook moeten kennen. Zij noemt het belachelijk, dat de coalitie geen quorum heeft. 'Na syèn. Als u het parlementair werk niet aankan, i no mus du en.' 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten