maandag 18 december 2017

Grassalco-directeur Akiemboto gevraagd voor ministerspost ministerie van Natuurlijke Hulpbronnen

Minister Dodson: 'Alleen de president is gerechtigd om mededelingen hierover te doen'


Sergio Akiemboto, president-directeur van staatsmijnbouwbedrijf Grassalco, heeft gisteren op een vraag in Welingelichte Kringen op Radio ABC geantwoord, dat hij is gevraagd om minister van Natuurlijke Hulpbronnen (NH) te worden (zie hieronder).

Minister Regilio Dodson die momenteel in het buitenland is, weigert hierop te reageren. Hij. zegt vandaag, maandag 18 december 2017, op Starnieuws, dat het de president is die ministers benoemt en ontslaat. 'Hij alleen is gerechtigd om mededelingen hierover te doen.'

Het is al enige tijd publiek geheim, dat president Desi Bouterse een deel van de ministers wil vervangen. Waarschijnlijk zal dat in januari gebeuren, nu de begrotingsbehandeling nog gaande is.



Aan Akiemboto werd de vraag gesteld of hij de nieuwe minister van NH wordt. 'Ik werd inderdaad gevraagd om mijn bijdrage daar te leveren. Alleen zeg ik wel onder condities. Ik zou wel heel graag een vinger willen hebben in mijn opvolger bij Grassalco. Dat heb ik gevraagd', antwoordt Akiemboto.

Hij sluit het niet uit dat hij de nieuwe minister wordt op NH. Hij heeft het nog in overweging. Of het een ruil wordt dat minister Dodson naar Grassalco gaat en Akiemboto naar NH, zei Akiemboto dat hij de president gevraagd heeft om iemand daar te plaatsen die weet wat de visie is, iemand die weet welke richting Grassalco opgaat. Iemand die weet wat er is voorbereid voor het bedrijf en waarvoor het bedrijf staat. Er zijn wel mensen in het bedrijf en ook buiten het bedrijf. Er moet continuïteit zijn van beleid.

Grassalco heeft diverse grote plannen voor het komende jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten