(Bron foto: SMS) |
Het bedrag waarvoor de oude boten Matapica en Kodokoe maandag zijn geveild is niet genoeg om de plezierboot Maratakka II een onderhoudsbeurt te geven. Ashok Rambali, waarnemend directeur van de SMS, wil het veilingbedrag nog niet prijsgeven. 'Wat zeker is, is dat we met het geld de Maratakka II niet naar het dok kunnen brengen. We zullen moeten wachten op subsidie om wat financiën erbij te zetten', zegt Rambali vandaag, dinsdag 18 december 2018, in de Ware Tijd.
De plezierboot is hard aan een onderhoudsbeurt toe. Rambali wijst erop dat de SMS het bovengedeelte van de boot, namelijk het deel dat uitsteekt boven het water, zelf kan repareren. Maar voor de romp van het vaartuig dat onder water ligt, moet de boot wel naar het dok. "De bodemlaag moet een minimumdikte hebben. Als die te dun is, moet de laag worden vervangen en dat kost heel veel geld", legt de waarnemend directeur uit. De Matapica en Kodokoe zijn lek en liggen al geruime tijd stil. De SMS heeft op advies van deskundigen besloten de boten van de hand te doen. De koper kan de vaartuigen als schroot doorverkopen. Bij de veiling was er maar één bieder. Daardoor kon die het bedrag makkelijk bepalen. Rambali had op meer interesse gehoopt. "Een aantal personen hebben de boten bezichtigd en ik had gehoopt dat er tenminste vier bieders zouden zijn." Hij zegt dat de maatschappij uiteindelijk zal besluiten of die akkoord gaat met het aangeboden bedrag. Dat zal in de loop van deze week bekend worden. "Het is wikken en wegen. We willen meer geld krijgen dan wat nu is geboden, maar om weer een veiling te houden, moeten we opnieuw kosten maken." Nu geeft de maatschappij geld uit om te voorkomen dat de boten zinken. "We zetten mankracht in om het water te pompen uit de boten en verdienen niets hieraan", benadrukt Rambali. Er zijn plannen om de veerverbinding Paramaribo-Meerzorg te hervatten, omdat de brug de verkeerscapaciteit niet altijd aan kan. De Maratakka II, die eerder diende als veerboot bij die verbinding, kan door zijn gesteldheid slechts worden ingezet voor het transport van personenauto's. Voor zwaar verkeer zoals vrachtwagens met houtblokken moet volgens de waarnemend directeur een nieuwe boot worden aangeschaft. Lees meer: Nog steeds geen geld voor onderhoud Maratakka II - DWTonline.com http://www.dwtonline.com/laatste-nieuws/2018/12/18/nog-steeds-geen-geld-voor-onderhoud-maratakka-ii/#ixzz5a1uqEOyv
Geen opmerkingen:
Een reactie posten