vrijdag 6 april 2018

Julius Pahalwankhan, onderdirecteur Technische diensten MinOWC, in ere hersteld

Hij gaat leiding ministerie vragen om de beschuldigingen aan zijn adres recht te zetten

'De wijze waarop de politie op mij is afgekomen, vind ik niet kunnen, vanaf dag één ben ik gecriminaliseerd'


De Ware Tijd bericht vandaag, vrijdag 6 april 2018, dat Julius Pahalwankhan, onderdirecteur Technische diensten op het ministerie van Onderwijs Wetenschap en Cultuur (MinOWC), in ere is hersteld. Vorig jaar werd hij door minister Robert Peneux uit zijn functie ontheven. 

Van Pahalwankhan werd gezegd, dat hij had gesjoemeld met de tarieven en de routes van schoolbusvervoer die door het ministerie worden ingezet. Dat leidde tot een inval van de politie op de afdeling waarbij beslag werd gelegd op computers.

Vorige week heeft hij een brief van Peneux ontvangen waarin staat, dat er geen reden is gevonden om hem langer thuis te houden. 'De brief zegt al veel. Ik mag mijn diensten weer hervatten.'

Hij zal de leiding van het ministerie vragen om de beschuldigingen aan zijn adres recht te zetten. 'Ik kan het niet zelf doen. Anders zal het lijken alsof ik in de verdediging wil gaan. Ik ben ten onrechte gecriminaliseerd.'

Pahalwankhan legt uit, dat hij een afdeling heeft overgenomen waar alles handmatig geschiedde. Hij was juist bezig de bestanden te digitaliseren. 'Ik was bezig het proces rond te krijgen toen men meende in te breken. Ik heb alle medewerking verleend.' Er werd gezegd dat hij niet wilde meewerken aan het onderzoek, maar volgens hem zat het anders.

'De wijze waarop de politie op mij is afgekomen, vind ik niet kunnen. Vanaf dag één ben ik gecriminaliseerd. Degenen die belast waren met het onderzoek stapten de afdeling binnen en van ons werd verwacht direct te stoppen met de invoer, terwijl de verwerking nog gaande was.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten