zaterdag 11 juli 2020

Naam dokter Amar Ramadin zoemt rond als kandidaat minister van Volksgezondheid

'Ik kan niet bevestigen of ontkennen, want ik wil me voorlopig onthouden van commentaar'


Dokter Amar Ramadin wordt, zo schrijft vrijdag 10 juli 2020 het Dagblad Suriname te hebben vernomen van 'sterke bronnen binnen de Vooruitstrevende Hervormingspartij (VHP)', de minister van Volksgezondheid in het aankomend kabinet Santokhi-Brunswijk. 'Ik kan niet bevestigen of ontkennen, want ik wil me voorlopig onthouden van commentaar', zegt de arts, die tevens ondervoorzitter is van de Vereniging van Medici in Suriname (VMS).

Ramadhin voert aan, dat het uiteindelijk aan de partijleiding ligt om de namen van ministerskandidaten bekend te maken. Wat dat betreft, vraagt hij de pers om daarom te wachten op de partijvoorzitter, die heel binnenkort uitkomt met officiële mededelingen. De medicus voegt eraan toe, dat er ook andere kandidaten zijn die meedingen naar deze functie. Zo circuleerden in eerdere stadia ook de namen van Maaltie Sardjoe, Cheryl Dijksteel en Manodj Hindori.

De definitieve keuze zal naar verluidt echter vallen op Ramadhin.

Naar verluidt zou er ook weerstand zijn voor de keus van Ramadhin, omdat die nauwelijks betrokken zou zijn geweest binnen de partij en nauwelijks gesignaleerd is op het terrein van partijcentrum De Olifant. Gesteld wordt dat zijn vader, Hardeo Ramadhin, flink gelobbyd heeft om hem op deze post te krijgen.

Amar Ramadhin zegt, dat hij sinds 1999 kaderlid is van de VHP.
Dat was ten tijde van wijlen voorzitter Jagernath Lachmon toen ik nog mijn kadertraining heb gevolgd. 'Ik ben inderdaad niet zodanig betrokken geweest bij de politieke besluiten en andere politieke dingen. Maar, als je kaderlid bent, betekent het dat je gewoon kader bent die de partij helpt meedenken en je probeert ook je mening af en toe te geven. Wat de kritiek op mij betreft, zeg ik dat ik niet de persoon ben om te beoordelen. Ik ben slechts een Surinamer die het beste wilt voor het land.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten