zondag 31 mei 2020

Ondervoorzitter hoofdstembureau, Grauwde: 'OKB is niet toegang tot sporthal geweigerd'

Van Dijk-Silos: 'Alleen het publiek had toestemming om naar tribune te gaan, niemand anders mocht van politie naar binnen. Grauwde liegt'


Ondervoorzitter van het hoofdstembureau in Paramaribo Eric Grauwde zegt vandaag, zondag 31 mei 2020, op Starnieuws dat hij de leden van het Onafhankelijk Kiesbureau (OKB) de toegang tot de Anthony Nesty Sporthal niet heeft ontzegd. 

'Ik heb mijn mensen van Paramaribo-Zuidoost gezegd, dat zij tot nader order niet naar binnen mogen in verband met de nieuwe Covid-19 gevallen'. zegt Grauwde. 'Ik heb alleen mijn personeel laten meedelen door de secretaris om niet naar binnen te gaan. Maar, ik heb geen bevoegdheid naar het OKB toe.' Hij heeft intussen ook contact opgenomen met voorzitter Mike Nerkust.

OKB-voorzitster Jennifer van Dijk-Silos zegt, dat de politie die ter plekke is, heeft gezegd 'dat in opdracht van districtscommissaris Grauwde niemand naar binnen mag. Alleen het publiek heeft toestemming om naar de tribune te gaan. Niemand anders mocht naar binnen. De dc liegt.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten