vrijdag 12 juli 2019

Braziliaanse president Bolsonaro draagt zoon Eduardo voor als ambassadeur in VS

(Bron foto: Instagram Eduardo Bolsonaro)
'Als dit een opdracht is die ik krijg van de president, accepteer ik hem'


De Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft zijn eigen zoon Eduardo voorgedragen als de nieuwe Braziliaanse ambassadeur in de Verenigde Staten. De aanstelling moet nog worden goedgekeurd door de Senaat. 

Zijn 35-jarige zoon is momenteel lid van het Congres in zijn thuisland. 'De beslissing ligt bij hem', aldus de president. 'Ik wil niet voor hem kiezen als dat betekent dat hij zijn baan hier moet opgeven.'

Eduardo heeft al laten weten dat hij de baan aanneemt, als hij officieel wordt voorgedragen. 'Als dit een opdracht is die ik krijg van de president, accepteer ik hem', aldus de politicus. 'Daarvoor wil ik ook uit het Congres stappen.'

De keuze van de extreemrechtse president is opvallend, omdat hij in 2018 tijdens de presidentsverkiezingen campagne voerde tegen nepotisme en alle families die in het verleden de Braziliaanse politiek beheersten.


(Suriname Mirror/Veja/ANP/Nu.nl/Twitter)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten