woensdag 6 maart 2019

Veel Brazilianen spreken schande van door president Bolsonaro op Twitter geplaatste video

'Ik voel me niet comfortabel dit te laten zien, maar dit is wat op veel plaatsen carnavalsfeest is'



De Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft dinsdag 5 maart 2019 in een post op Twitter vragen gesteld bij het uitbundige carnavalsfeest in zijn land. Hij deelde een filmpje waarin twee schaars geklede mannen op een carnavalsfeest te zien zijn. Op een gegeven moment bukt een van de mannen voorover, waarna de andere over zijn hoofd plast. 

'Ik voel me niet comfortabel dit te laten zien, maar de bevolking verdient het de waarheid te kennen. Dit is wat op veel plaatsen van het carnavalsfeest geworden is. Kijk en trek uw conclusies’, schrijft Bolsonaro in zijn tweet:


Veel Braziliaanse Twitteraars merken op, dat de video die Bolsonaro deelt niet representatief is voor het volledige carnavalsfeest, en slechts een geïsoleerd incident toont.




Ook bekende Brazilianen mengen zich in het debat. ‘Ik heb het afgelopen carnavalsfeest opnieuw zoveel mooie dingen gezien. En dan zie ik op Twitter dit voorbijkomen van de president van ons land, die dit ook nog eens deelt met alle kinderen die hem volgen?’, tweette bijvoorbeeld televisiepresentatrice Astrid Fontenelle.


Critici van Bolsonaro menen daarnaast dat de Braziliaanse president het gemunt heeft op straatfeesten, omdat de afgelopen weken tijdens verschillende van die feesten is betoogd tegen zijn regering. Bovendien waren de afgelopen carnavalseditie heel wat feestgangers verkleed als Bolsonaro, of werd met hun kostuum gerefereerd naar de beschuldigingen van witwassen aan zijn adres.


(Suriname Mirror/g1.globo/De Standaard/Twitter/Correio Braziliense)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten