(Bron foto's: Shacman) |
Het Chinese Shacman Trucks breidt uit naar de Mexicaanse markt voor bedrijfsvoertuigen met een netwerk van distributeurs en een nieuwe assemblagefabriek, met het oog op de klasse 6-8-markt voor zware en middelzware vrachtwagens. Het bedrijf creëert een distributie- en servicenetwerk in heel Mexico en is van plan binnen een jaar of twee een assemblagefabriek voor vrachtwagens te openen, zei Carlos Pardo, CEO van Shacman Mexico.
'Mijn verantwoordelijkheid gaat van Mexico tot de Verenigde Staten tot Canada. En ons plan is om in Mexico te beginnen, een sterke voetafdruk te zetten in Mexico en vanaf hier naar het noorden te gaan', zei Pardo vanuit Mexico-Stad.
'We zijn van plan voertuigen in Mexico te monteren om te voldoen aan de specificaties van de Overeenkomst tussen de Verenigde Staten, Mexico en Canada.'
La resistencia y calidad de Shacman es el resultado de 40 años de experiencia sumado a la innovación tecnológica, aportada por sus alianzas con grandes y prestigiosas compañías como MAN, ZF, BOSCH, STEYR, CUMMINS, EATON, ALLISON y WABCO #shacman #shacmanmexico #tractocamiones pic.twitter.com/yNw9VhS9zM— Shacman Mexico (@ShacmanMexico) March 27, 2020
Los más resistentes camiones pesados, especialmente configurados para las industrias de la construcción y minera, además de transporte larga distancia#shacman #shacmanmexico #tractocamiones #weichai #potencia #trabajorudo pic.twitter.com/QC2d6yDu7k— Shacman Mexico (@ShacmanMexico) March 24, 2020
Shacman Trucks is gevestigd in Xi’an, China. Het bedrijf, bekend als Shaanxi Heavy Duty Automobile Co. in China, is volgens zijn website een van de grootste vrachtwagenfabrikanten en dealers in dat land. Het bedrijf heeft fabrieken in 13 landen, ongeveer 35.000 werknemers wereldwijd en 100 dealers in landen in Azië, Europa, Afrika en Latijns-Amerika.
Shacman werd in december in Mexico gelanceerd, toen Pardo aan boord kwam als CEO. Voordat hij bij Shacman kwam, was Pardo sinds 2011 CEO van Navistar Mexico. Het bedrijf is van plan ergens in de komende twee jaar een assemblagefabriek in Mexico te ontwikkelen, zei Pardo. 'We beginnen met een kleine assemblagelijn en groeien daar stap voor stap door', zei Pardo. 'We zijn logistiek bezig te kijken wat de beste plaats is om te worden gelokaliseerd, in termen van leveranciers, klanten, het vinden van de beste plek.'
Momenteel zijn er slechts twee vrachtwagenfabrikanten in Mexico, waaronder Daimler Trucks North America, dat zijn Freightliner Cascadia produceert in de steden Saltillo en Santiago, en Navistar, dat een grote vrachtwagenassemblage heeft in de stad Escobedo.
De producten van Shacman omvatten militaire off-road voertuigen, zware vrachtwagens, middelzware en lichte vrachtwagens, middelgrote en grote touringcars en bussen, miniauto's, mini-voertuigassen, Cummins-motoren, zware assen en verschillende voertuigcomponenten.
'In Mexico beginnen we met twee soorten vrachtwagens: een klasse 8-truck in verschillende toepassingen, trekkers, mixers, heavy-duty; en ook een middelgrote vrachtwagen', zei Pardo. De twee vrachtwagens - de Shacman X3000 en Shacman L3000 - kunnen worden geconfigureerd met een dieselmotor, een motor voor geconcentreerd aardgas (CNG) of een motor voor vloeibaar aardgas (LNG). 'Onze strategie is om de nummer één optie voor aardgasmotoren in het land te zijn', aldus Pardo. 'De drie belangrijkste truck-spelers op de markt hebben geen CNG-optie, of als ze een optie hebben, is het een aangepaste vrachtwagen of het is erg duur en past niet in de behoeften van de markt.'
Shacman heeft tegen het einde van het jaar dealers of distributeurs geopend in Mexico-Stad, Monterrey (Noord-Mexico), Guadalajara, Veracruz en Bajío (centraal Mexico). 'Het belangrijkste is dat we alle servicepunten in het hele land ontwikkelen om ervoor te zorgen dat onze vrachtwagens kunnen worden bediend en onderhouden, waar ze ook zijn', aldus Pardo.
Pardo zei dat de pandemie van het coronavirus de plannen van het bedrijf heeft vertraagd, maar Shacman blijft gefocust op het vergroten van het dealernetwerk en de naamsbekendheid in heel Noord-Amerika. 'Op dit moment ligt onze focus op Mexico, maar we zien wel kansen in de Verenigde Staten en Canada. We willen eerst een stevige voet in Mexico zetten, een reputatie van kwaliteit verwerven, een reputatie van winstgevendheid voor onze klanten verwerven, onze productiefaciliteit opzetten en dan gaan we op onderzoek uit naar het noorden.'
(Suriname Mirror/Freight Waves/Twitter)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten