maandag 9 september 2019

Drie overdekte busterminals te Ondrobon uiterlijk over twee weken in gebruik

'Bouwkundig is alles in orde, het gaat nu om inrichting en logistieke gedeelte die worden afgerond'



Als alles volgens planning verloopt worden de veelbesproken drie overdekte busterminals te Ondrobon uiterlijk over twee weken in gebruik genomen. Dit bevestigt onderdirecteur Civieltechnische Werken Satish Mohan van het ministerie van Openbare Werken, Transport en Communicatie vandaag, maandag 9 september 2019, in de Ware Tijd. 

'Bouwkundig is alles al in orde. Het gaat nu om de inrichting en het logistieke gedeelte die worden afgerond.'

De terminals staan aan de Dokter Sophie Redmondstraat. De eerste terminal tussen de Zwartenhovenbrug- en Waaldijkstraat, de tweede tussen de Waaldijk- en Hofstraat en de derde tussen de Hof- en Fred Derbystraat.

Het was de bedoeling ze veel eerder op te leveren, maar door omstandigheden stagneerde het werk.


Het ministerie informeert alle belanghebbenden over de voorwaarden voor het gebruik van de terminals. Die worden overigens al dagelijks gebruikt door automobilisten die er voor korte of langere tijd parkeren. Ook passagiers die gebruikmaken van openbaar vervoer wachten in de terminals op bussen die daar nu officieel nog niet mogen parkeren.

Mohan zegt, dat de terminals na de officiële opening niet meer voor ander vervoer toegankelijk zullen zijn.

Het is nog onduidelijk voor welke busroutes de standplaatsen bestemd zijn. Het ministerie zal dit nog bekendmaken.

Bussen zullen passagiers laten uitstappen in de terminal, om vervolgens direct te vertrekken naar een aangewezen plek. Daar zullen zij wachten tot zij volgens een roulatiesysteem aan de beurt zijn om in de terminal passagiers te laten instappen. Er zal op toegezien worden dat laden en lossen ordelijk verloopt. Chauffeurs die goederen laten inladen, mogen voor een bepaalde tijd in de terminals.

De nieuwe voorzieningen zijn deel van de ordening van het openbaar vervoer die het ministerie nastreeft. Het directoraat Transport maakte bekend, dat er nu nog wordt gesproken met de Particuliere Lijnbushoudersorganisatie. Voor een langere levensduur is volgens Mohan bij de constructie gekozen voor galvaanstaal, dat corrosiebestendig is. Het materiaal gaat zeker dertig jaar mee en behoeft weinig onderhoud. Hij zegt dat het idee voor de terminals is ontstaan tijdens de uitvoering van een groot rioleringsproject van het ministerie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten