zaterdag 28 april 2018

Venezolaanse gouverneur woedend dat zijn zwembad leeg is....

'Als ik morgenavond geen verbetering zie ... dan komt de Draculamobile voor je'



Het chronische watertekort in Venezuela, waarmee miljoenen mensen worstelen, leidde tot nieuwe krantenkoppen deze week, nadat een staatsgouverneur zijn verontwaardiging uitsprak over het feit dat zijn zwembad leeg was. 

In een video gepost op zijn Twitter-account, staat Rafael Lacava, gouverneur van de noordelijke staat Carabobo, bij zijn lege zwembad, woedende bedreigingen uitend tegen het belangrijkste waterbedrijf van Venezuela en geeft hen 24 uur om het probleem op te lossen.

'Hier is het zwembad, in het huis van de gouverneur en er is geen water. ER IS GEEN WATER!', schreeuwt de 49-jarige, die bekend staat om zijn excentriciteit, dat hem ertoe heeft gebracht een plan te bedenken om de straten vrij te houden van criminelen met zijn aangepaste Draculamobile.

'Als ik morgenavond geen verbetering zie ... dan komt de Draculamobile voor je', zegt hij dreigend, wijzend naar de camera. 'Ik waarschuw je! Ik weet dat je werkt, maar we willen resultaten zien, want uiteindelijk ben ik degene die alle beledigingen van de mensen moet ondergaan voor iets dat jouw schuld is.'


Waterrantsoenering komt regelmatig voor in dit door de crisis getroffen land met enorme watervoorraden, maar een nationale infrastructuur in zeer slechte staat, met een tekort aan ziekenhuizen en enkele van de rijkste buurten van de hoofdstad.

(Suriname Mirror/AFP/Twitter)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten