woensdag 5 augustus 2020

Minister Ramadhin: 'Niet eens 1 minuut van mijn werkuur heb ik met mevrouw Jessurun gewerkt”

'Toen ik aantrad had Jessurun inmiddels verlof opgenomen'


Minister Amar Ramadhin van Volksgezondheid bevestigt vandaag, woensdag 5 augustus 20020, in het Dagblad Suriname, dat de directrice van het ministerie, Cleopatra Jessurun, haar ontslag heeft ingediend en dat hij dat na overleg heeft aanvaard. 

Jessurun heeft tegenover lokale media gesteld, dat de werksituatie tijdens de overgangsperiode van de regering onwerkbaar werd voor haar. Zo ontpopten figuren zich als directeur van Volksgezondheid, terwijl haar input en mening niet werden gewaardeerd. Op gegeven moment gingen zaken zover, dat er geen informatie meer binnenkwam, terwijl er ook een brief waarin staat, dat zij niet meer geïnformeerd kon worden over het Covid-gebeuren.

Ook heeft zij moeite met de manier van overname door het nieuw Covid-Managementteam.

Ramadhin reageert verbaasd op de opmerkingen van Jessurun, omdat bij zijn aantreden Jessurun inmiddels verlof had opgenomen. 'Ik weet dus niet over welke onwerkbare situatie zij praat, want ik heb nooit met haar samengewerkt. Niet eens 1 minuut van mijn werkuur heb ik met mevrouw Jessurun gewerkt', benadrukt de minister.

Hij stelt, dat bij de overdracht door zijn voorganger Antoine Elias de post van directeur al werd waargenomen door onderdirecteur Robert Mohamed en dat Mohamed nog steeds waarneemt.

Inmiddels loopt al een nieuw persoon met de minister mee op het ministerie, die heel binnenkort benoemd zal worden tot directeur van Volksgezondheid. De naam wenst Ramadhin in dit stadium echter nog niet vrij te geven. Wel gaat hem om een vrouw en komt zij uit de medische sector.

'Er is al een nieuwe directeur in beeld gebracht, want ik ga niet wachten op mensen. Als ik een situatie aantref waar ik geen formele directeur in dienst heb, dan ga ik toch niet wachten. De persoon is al in training bij mij op het ministerie. Nadat ik de zaken administratief met de persoon heb afgehandeld, zal ik het bekend maken. Het is wel iemand van hoger kaliber. De directeur van Volksgezondheid moet een arts zijn', aldus de minister.

Jessurun volgde in januari 2019 Maureen Wijngaarde-Van Dijk op als directrice op het ministerie van Volksgezondheid. Tijdens de Coronacrisis in Suriname is zij één van de leidende personen geweest in het Nationaal Covid-19 Managementteam en is zij razend populair geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten