zondag 26 januari 2020

Clifton Limburg doet aangifte bij de politie inzake laster - 'Limbo' vermoedt dat VHP achter laster Adjuma Pepre Nieuws zit - VHP: 'Deze pagina is niet aan VHP gelieerd'

Volgens Facebookpagina Adjuma Pepre Nieuws zou Limburg jongens hebben misbruikt

'Laat men er niet van uitgaan dat men met laster een verkiezing kan winnen'


Clifton 'Limbo' Limburg (directeur Nationaal Informatie Instituut, NII, en presentator van 'Bakana Tori' op staatszender SRS) heeft eaangifte gedaan bij de politie inzake laster. Hij zou volgens Facebookpagina Adjuma Pepre Nieuws jongens hebben misbruikt.

Limburg zegt vandaag, zondag 26 januari 2020, op Starnieuws, dat hij vermoedt dat het om een politieke actie gaat vanuit de VHP. Onlangs zei VHP-voorzitter Chandrikapersad Santokhi tijdens de 'opo yari massameeting', dat Faya Pepre Nieuws is verdwenen, omdat Adjuma ertegen is gebruikt. Santokhi om een reactie gevraagd, ontkent tegenover Starnieuws iets met deze site te maken te hebben.

'Ik denk dat Santokhi zich versproken heeft. De VHP heeft er baat bij dat Limburg een kopje kleiner wordt gemaakt en schroomt er dus niet voor om middels laster dat doel te bereiken. Het is hoogst opmerkelijk dat de zogenaamde slachtoffers voor Adjuma Pepre gekozen hebben om hun verhaal te doen en niet Starnieuws of de Ware Tijd of eventueel ook een klacht indienen', zegt Limburg.


Adjuma heeft Limburg niet benaderd voor een weerwoord.

'Ik ben directeur van het NII en ik heb kinderen. Het is lastig dat mijn naam zo door het slijk wordt gehaald. Laat men mij bevechten op basis van mijn politieke uitspraken, maar niet middels leugen en laster afkomstig van slachtoffers die helemaal niet bestaan. Ik ga ongestoord door met Bakana Tori dat ik al 20 jaar presenteer. Ik ben in 1990 begonnen met de omroep en ik ben nimmer in aanraking gekomen met Justitie noch ben ik in verband gebracht met enig strafbaar feit ooit. Laat men dus er niet van uitgaan dat men met laster een verkiezing kan winnen', stelt Limburg.



De VHP-voorzitter om een reactie gevraagd, laat het volgende optekenen via de Media Commissie van zijn partij:


'De NDP probeert continu de VHP aan te vallen met fake news. De VHP wil graag een inhoudelijk debat met de regering in De Nationale Assemblee over vele zaken die het dagelijkse leven van elke Surinamer raakt. De voorzitter van de NDP, die tevens president is, ontwijkt elk debat. Men leidt continu de aandacht af van de echte issues zoals de problemen bij de Centrale Bank.

Nu wordt de VHP plotseling beschuldigd van zaken die op een Facebookpagina Adjuma geplaatst zijn. Deze pagina is niet aan de VHP gelieerd en klachten daarover moet men niet bij de VHP deponeren maar bij de geëigende instanties. Dat voorzitter Santokhi de term Adjuma gebruikt heeft tijdens de grootse massameeting van de VHP had betrekking op het uit de lucht halen door Facebook van de aan de NDP gelieerde site Faya Pepre Nieuws vanwege de haat zaaiende content. Meneer Limburg moet beter leren luisteren en niet zomaar conclusies trekken, maar dat is helaas niet zijn sterke kant.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten