maandag 15 juli 2019

China belangrijkste bestemming voor Braziliaanse koffie-export

'Opening van coffeeshops stimuleert de jeugd om op verschillende manieren koffie te drinken'

Brazilië produceert 38 procent van de koffie in de wereld


De Braziliaanse koffie-export naar China steeg met 23,1 in de eerste vijf maanden van 2019, zo meldt een rapport van de Conselho de Exportadores de Café do Brasil (Cecafé). Uit het rapport blijkt dat Brazilië van januari tot mei dit jaar 88.179 koffiebalen naar China heeft geëxporteerd.


Cecafé-president Nelson Carvalhaes onderstreept de rol van jonge Aziatische consumenten en de interesse van Brazilië in het vergroten van de verkoop aan China. 'De opening van coffeeshops stimuleert de jeugd om op verschillende manieren koffie te drinken', aldus Carvalhaes, verwijzend naar de snelle ontwikkeling van coffeeshops zoals Luckin Coffee en Starbucks in Chinese steden en hun aantrekkelijkheid voor de nieuwe generaties.

'We hebben ook het voorbeeld van Zuid-Korea, waar de barista-carrière een hoge vlucht neemt', voegde hij eraan toe.

Carvalhaes zegt ook, dat de publieke en private sector in Brazilië markten willen ontwikkelen in China. 'We willen ongetwijfeld groeien in de markt van onze belangrijkste handelspartner.' 'Brazilië kan volume en kwaliteit bieden die kunnen voldoen aan de eisen van verschillende markten', vervolgde hij in een interview met het Xinhua-persbureau in China.

Brazilië produceert 38 procent van de koffie in de wereld en exporteerde 41,1 miljoen balen tussen juni 2018 en juni 2019.

(Suriname Mirror/MercoPress/Twitter)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten