zondag 24 maart 2019

'Men heeft genoeg van Anansi Tori’s'

'Wij van de VHP gaan het volk vertellen wat wij voor jullie gaan realiseren'


Het Surinaamse volk kan eindeloos geduld hebben, maar ook dat raakt eens een keertje op. Elke regering die het mandaat krijgt van het volk moet weten dat wat je het volk hebt beloofd, het dan ook zeker moet waar maken na de verkiezingen. Natuurlijk wordt het volk boos en emotioneel, als je dat niet doet, je komt dan ongeloofwaardig over en verbreekt alle respect. Ja, ook ik ben boos. Wat wil je dan? Als jouw volk armoede lijdt en zich onderdrukt voelt, dan krijg je boze kreten. 

In het verleden hebben politieke leiders met hun mensen op podia, allerlei preken gehouden waarvan het overgrote deel van het volk had genoten en daarom ook hun stem hebben gegeven aan deze politieke leiders. Maar, het volk van nu wil dat niet meer, het volk heeft nu genoeg van die Anansi Tori’s. Laat men nu volwassen zijn in de politiek en zaken aanhalen die het intelligente volk wil aanhoren. 

De meeste politieke partijen beloven van alles op podia tijdens hun campagnevoering, maar na de verkiezingen vergeten ze alles. Dat zal niet het geval zijn met onze Orange Movement, de VHP. Wij van de VHP gaan werken, ons best doen om alles te realiseren wat wij in ons programma hebben. 

Ik, Ma Dinie, is een doener. Ik bruis van de ideeën en oplossingen. Wij van de VHP gaan het volk vertellen wat wij voor jullie gaan realiseren. Wat ik, Ma Dinie, heb afgesproken met de leiding van de VHP, dat gaan wij beslist ook waar maken. Het gaat om het land en volk. Ik zal mijn krachten bundelen om te laten zien dat het wel mogelijk is. 

Wij van de VHP gaan niet met groot gepraat op podia om alleen maar stemmen te winnen en daarna alle beloften te vergeten! Neen! Ik geloof, neen, ik geloof er heilig in dat VHP voorzitter Chan Santokhi, die fout nooit en te nimmer zal maken. 

Doe beloftes alleen als je het kunt waarmaken. Geef het volk nieuwe hoop en geloof. Ik zeg altijd hoop is uitgestelde teleurstelling. Je moet geloven. Ik geloof in mezelf en ik straal dat ook uit. Wat wij goed moeten onthouden is dat het volk anno 2019 zich niet meer zal laten pakken. Let wel! Het is geen domme volk die zich als stemvee zal laten gebruiken. 

Men heeft genoeg van Anansi Tori’s. 

Dinie Blokland (Ma Dinie),
Lid van de VHP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten