dinsdag 30 oktober 2018

Marktmeester John Lecton getergd door beschuldigingen VHP'er Jogi en landbouwer Dassasing - Brief gaat naar pg en DNA

'Ik ben niet bang voor onderzoek, de oppositie is gewoon bezig, ik weet niet wat Jogi's probleem is'

'Ik wist dat ze mij zouden aanvallen, ze zien dat ik een heleboel doe voor de markt en dat doet ze pijn'


'Ik heb een transparant beleid en ik doe mijn werk naar eer en geweten en heb niets te verbergen. Laten ze een onderzoek komen doen', zegt marktmeester John Lecton vandaag, dinsdag 30 oktober 2018, in de Ware Tijd. Hij reageert op de recente beschuldigingen van VHP-parlementariër MahinderJogi en landbouwer Sanjaykumar Dassasing in het Dagblad Suriname van gisteren over corrupte handelingen bij de Centrale Markt in Paramaribo.

Lecton is woedend vanwege de beschuldigingen aan zijn adres in de media. Hij ontkent de beschuldigingen met klem. Lecton wordt ervan beschuldigd Srd 800.000 achterover te hebben gedrukt. Ook zou hij een stand van Dassasing hebben toegewezen aan een andere marktventer die zijn voorkeur geniet.

'Ik ben bezig een brief naar de procureur-generaal (pg) en De Nationale Assemblee (DNA) te schrijven. Dit moet onderzocht worden. Mensen kunnen niet zomaar beschuldigingen uiten. Ik ben niet bang voor een onderzoek. De oppositie is gewoon bezig. Ik weet niet wat Jogi's probleem is. Niemand anders klaagt hier', aldus Lecton.

'Ik nodig DNA uit om naar de markt te komen zodat ik een ieder inzage kan geven.'

De marktmeester zegt dat hij de beschuldigingen zag aankomen. 'Ik wist dat ze mij zouden aanvallen. Ze zien dat ik een heleboel doe voor de markt en dat doet ze pijn. Ik ben NDP'er maar als het erop aankomt dat ik zaken moet doen om de markt vooruit te brengen ben ik niet paars maar kleurenblind.'

Lecton weet niets af van klachten van marktventers of bezoekers over zijn beleid. 'Ik heb een open deur. Ik ben de hele dag onder de markt. Ik ben zo dichtbij de mensen. Niemand klaagt. Men mag op elk gewenst tijdstip van de dag binnenlopen en ik zal ze te woord staan. Ik weet niet wat die gasten die hiermee bezig zijn, willen.'

Lecton zegt dat zijn plannen om meer venters aan te trekken en de markt te veranderen tot een toeristische trekpleister geboycot worden. Hij benadrukt verder, dat Dassasing, die beweert dat zijn stand onder de markt opzettelijk aan een andere venter is toegewezen, niet persoonlijk kent. De ondernemer was achter met zijn betalingen. 'Wettelijk is het zo, dat de stand weer in handen komt van de markt als je een betalingsachterstand hebt. Wat die man vertelt, klopt helemaal niet. Alleen valse beschuldigingen zijn dit.'

Door de late betalingen is de venter zijn stand kwijtgeraakt. Hij exploiteerde de stand niet. 'Hij heeft geen vergunning, kan niets overleggen en loopt nu onwaarheden te verkondigen om zaken anders te laten lijken. Ik lap deze beschuldigingen gewoon aan mijn laarzen. Het is zijn zaak, ik laat mij deze kwestie niet naar het hoofd stijgen.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten