vrijdag 4 mei 2018

'Ik heb twee dagen moeten zwemmen om land te bereiken'

(Bron foto: de Ware Tijd)
'De rovers waren genadeloos en hebben ons gekapt'


'Ik heb twee dagen moeten zwemmen om land te bereiken en had bijna de hoop opgegeven. Ik weet echt niet waar de andere mannen zijn.' Woorden van Cherwin Lovell vandaag, vrijdag 4 mei 2018, in de Ware Tijd, één van de zestien vissers die sinds vrijdag worden vermist, na een overval op vier vissersboten. Hij is sinds gisteren terecht. 

De 42-jarige man heeft kapverwondingen opgelopen aan beide armen en aan zijn linkerbeen.

'De rovers waren genadeloos en hebben ons gekapt', zegt hij.

De bemanning werd zaterdagochtend omstreeks vier uur opgeschrikt door gemaskerde mannen. 'Komen jullie op het dek, commandeerden ze ons en er werd een schot gelost. Toen we op het dek waren, begonnen ze ons te kappen.' Vervolgens moesten ze hun gevangen vis overladen in de boot van de piraten.

'Toen we klaar waren, begonnen ze ons weer te kappen. In mij ging toen om, dat ze ons zouden vermoorden. Ik sprong overboord en de rovers wilden mij achterna, maar toen sprong een andere visser ook in het water en rovers gingen toen achter hem aan. Ik heb zo snel gezwommen en weet niet wat er met de andere mannen is gebeurd.'

Op de boot waren vijf bemanningsleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten