Klanten die SOAW benaderen om hulp moeten akkoord gaan
met een Pagatinu-aansluiting...
Het ministerie van Sociale Ontwikkeling, Arbeid en Welzijn (SOAW) en
Aqualectra hebben een nieuwe regeling getroffen om klanten te helpen die
betalingsachterstanden hebben bij het nutsbedrijf.
Volgens SOAW zijn er veel
mensen met schulden bij
Aqualectra en ook velen die als
gevolg daarvan worden afgesloten
van stroom en water, zo bericht woensdag 30 oktober 2019 het Antilliaans Dagblad.
Afgesproken is, dat Aqualectra het
ministerie twee weken voor tijd
op de hoogte stelt van het
mogelijk afsluiten van water en
elektriciteit bij een klant. Alle
klanten die SOAW benaderen
voor hulp moeten akkoord gaan
met een Pagatinu-aansluiting. Dit is een prepaid-aansluiting waarbij elektriciteit vooraf
wordt ingekocht.
Verder zullen het ministerie en Aqualectra samenwerken aan een bewustwordingscampagne
over zuinig gebruik van water en elektriciteit.
Er zal door SOAW in een later stadium een
voorstel gepresenteerd worden voor een betalingsregeling voor klanten van het ministerie die
niet kunnen voldoen aan de eisen van Aqualectra omdat zij te weinig verdienen.
Verder is in de vergadering het introduceren van een Pagatinu voor water aan de orde
gekomen, alsook het administreren door Aqualectra van water en elektriciteit dat
gesubsidieerd wordt en waar klanten van SOAW recht op hebben, en hoe om te gaan met
klanten die water en elektriciteit stelen door te sjoemelen met de meters.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten