maandag 21 oktober 2019

Brunswijk (ABOP) maakt geen punt van ontmoeting met Bouterse in Moengo

'Mensen maken er een sensatie van, de president is niet mijn vijand'

'Omdat ik de president ben gaan groeten, wil dat niet zeggen dat ik met de NDP ga samenwerken'


ABOP-voorzitter Ronnie Brunswijk vindt dat mensen een sensatie maken van zijn ontmoeting gistermiddag met president Desi Bouterse in Moengo. 'De president heeft mij gebeld en gezegd dat hij in Moengo is. Hij vroeg waar ik was. Ik was thuis en ik zei dat ik hem even kom groeten', reageert Brunswijk op Starnieuws vandaag, maandag 21 oktober 2019.

'Omdat ik de president ben gaan groeten, wil dat niet zeggen dat ik met de NDP ga samenwerken', stelt de politicus, die in Moengo woont.

Brunswijk merkt op, dat hij al eerder heeft gezegd dat hij niet met de NDP gaat samenwerken. 'Maar, de president is niet mijn vijand. Hij is president van het land. Ik ga hem zeker groeten als hij mij belt en zegt dat hij in Moengo is', zegt de ABOP-voorzitter. Hij begrijpt niet waarom mensen een drama van zulke zaken maken.

'Het was ook al een djugu djugu toen ik na de Jaarrede naar het paleis ben gegaan op 30 september. De president had iedereen in De Nationale Assemblee uitgenodigd om naar het paleis te komen. Ik ga ook thuis bij de president, daar is niks mis mee', stelt Brunswijk.

De ontmoeting met de president in Moengo vond plaats in bijzijn van iedereen, onder het huis van de districtscommissaris. 'Wij hebben totaal niet over partijpolitieke zaken gesproken. De president heeft mij meegedeeld dat dit jaar het defilé en de parade in Marowijne worden gehouden. Ik had op 25 november zelfs een vergadering gepland. Ik zal deze nu verschuiven, want ik wil de viering van de Onafhankelijkheidsdag niet boycotten. Het gaat om een nationale feestdag. Ik ben blij dat de viering dit jaar in Marowijne is.'

De politicus merkt op, dat hij ook naar bijeenkomsten van andere politieke partijen gaat als ze in Moengo komen en hem uitnodigen. 'Dat moet kunnen. Er is niks aan de hand. Ik heb al gezegd dat ik niet samenwerk met de NDP. Ik heb mijn les geleerd.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten