Curaçao
Airport Partners (CAP): 'Het gaat om een verlies van 35.000 stoelen'
Niet alleen American Airlines, maar ook andere luchtvaartmaatschappijen
schrappen vluchten naar Curaçao in de maanden september en oktober. Volgens Curaçao
Airport Partners (CAP) gaat het om een verlies van 35.000 stoelen.
Op basis van de gemiddelde bezetting op de vluchten
van de verschillende maatschappijen (70 tot 80
procent) heeft CAP, exploitant van luchthaven Hato,
berekend dat er 27.000 passagiers minder naar
Curaçao vliegen in die twee maanden. 'Dat komt
omdat het dan laagseizoen is', zegt Naya Camelia,
woordvoerder van CAP in het Antilliaans Dagblad van vandaag, vrijdag 19 juli 2019.
'Maar,
ook omdat er in het algemeen weinig vraag is voor tickets naar Curaçao.'
Eerder deze week werd al bekend, dat American Airlines in september en oktober niet twee
keer, maar een keer op Curaçao vliegt vanuit Miami. Dat betekent 9.760 stoelen minder in
twee maanden. Die beslissing is mede ingegeven door de problemen met de nieuwe Boeing
737 MAX die langer dan verwacht aan de grond moet blijven.
Op de website meldt American
Airlines dat tot 2 november ongeveer 115 vluchten per dag worden gecanceld, zodat een
MAX-route met een ander toestel kan worden uitgevoerd.
Maar, nu blijkt dat de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij die maanden ook de
rechtstreekse vluchten op Charlotte schrapt. 'Dat zijn nog eens 1.080 stoelen minder', zegt
CAP-woordvoerder Camelia.
Ook bij maatschappijen die niet in afwachting zijn van een
MAX-vliegtuig, zoals Jet Blue en Avianca, gaat het mes in het vliegschema. Camelia: 'Daar
heeft het dan dus niet mee te maken.'
Jet Blue heeft besloten om in september en oktober in
plaats van drie keer, twee keer per week vanuit New York naar Curaçao te vliegen. Avianca
brengt het aantal vluchten vanuit Bogota vanaf 15 augustus terug van elf per week naar één
keer per dag, dus zeven vluchten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten