'José Jardim van de Centrale Bank had met één
telefoontje noodregeling bij Ennia voorkomen'
Het conflict met de Centrale Bank CBCS doet Hushang Ansary af als ‘een misverstand’.
Had financieel-economisch directeur José Jardim van de Centrale Bank de moeite genomen om één
telefoontje te plegen, dan was het niet tot de noodregeling bij verzekeringsmaatschappij Ennia
gekomen.
Ze verklaart hij in een interview met TeleCuraçao dat
gisteravond werd uitgezonden, aldus het Antilliaans Dagblad vandaag, dinsdag 15 januari 2019.
Jardim en zijn medewerkers zijn voorafgaande aan de
noodregeling bij herhaling persoonlijk bij Ansary geweest
in de Verenigde Staten; juist om te waarschuwen voor de
gevolgen van het uitblijven van de vereiste herstructurering
van de Ennia-balans.
Het blijkt dat Ansary de noodregeling verafschuwt. Zo vertelde hij op tv.
Had hij eerder geweten van
het bestaan van deze wettelijke regeling, zonder de mogelijkheid van beroep door de instelling die het
treft, dan had hij nooit een dubbeltje geïnvesteerd in Curaçao.
Met zijn Parman International is de 91-
jarige Amerikaanse eigenaar van Ennia, Banco di Caribe en NIBanc.
Ansary richtte in het vraaggesprek zijn pijlen diverse malen op CBCS-directeur Jardim. Hoewel hij
aangeeft ‘veel respect’ te hebben voor Jardim en hem zelfs een ‘great guy’ noemde, zei Ansary bij
herhaling dat Jardim geen verstand heeft van het aansturen van een Centrale Bank.
Ansary noemt de directeur van de CBCS ook ‘een politicus’ en wees erop dat het de eerste keer is dat
de Centrale Bank een politiek persoon in haar midden heeft.
Jardim was gedurende enkele jaren
vakminister van Financiën, zonder gelieerd te zijn aan een politieke partij.
Volgens Ansary is Ennia nooit zo winstgevend geweest als het afgelopen jaar.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten