'Ik ben verbaasd over het bericht dat Hotel
Otrobanda in zwaar weer zou verkeren'
'Geen sprake van paniek in de hotelbranche, helemaal niet, ik zou zelfs
zeggen integendeel!
Een Papiamentstalige ochtendkrant maakte vorige week melding van het feit, dat Hotel
Otrobanda in zwaar weer zou verkeren. Er werd zelfs gesteld, dat het beroemde hotel door middel van
een veiling verkocht gaat worden.
Tegenover het Antilliaans Dagblad toont
Miles Mercera van The Curaçao
Hospitality & Tourism Association
(CHATA) zich vandaag, dinsdag 18 september 2018, in het Antilliaans Dagblad verrast door het slechte
nieuws, maar hij waakt voor
negativisme.
'Het gaat gewoon goed
met de hotelsector op Curaçao. Ik heb het ook gelezen', zegt de voorzitter van
de associatie, Miles Mercera. 'Net als jullie ben ik verbaasd, want ik heb er vanuit het
hotelmanagement niets over gehoord. Als dit verhaal waar is, zou het mij bevreemden, want ook Hotel
Otrobanda is lid van CHATA en wij hebben met al onze leden een goed contact. We zijn bijzonder goed
op de hoogte van wat er speelt in de hospitality-sector op Curaçao, dus zolang ik dit nieuws niet
officieel bevestigd heb gekregen, wil ik er verder ook niet over speculeren. Dat laat ik maar aan
anderen over.'
CHATA maakt zich als dienstverlenend orgaan sterk voor het toeristische product dat
Curaçao heet. Het leeuwendeel van de bedrijven in de Curaçaose toeristische industrie heeft zich dan
ook aan CHATA verbonden.
Volgens Mercera is er beslist geen sprake van paniek in de hotelbranche. 'Helemaal niet. Ik zou zelfs
zeggen integendeel! Het gaat hartstikke goed met de hospitality-sector op het eiland. Ik begrijp uw
vraag echter wel, want binnen een vrij korte periode is er allerlei nieuws over hotels die in financiële
problemen verkeren. We kunnen ze gewoon noemen: het Plaza Hotel, Holiday Beach Resort & Casino Veneto in de volksmond, red.), het Howard Johnson Inn Hotel en vorige week natuurlijk Kura
Hulanda. Wij zijn daar evenwel niet van geschrokken. Dat zou ook niet goed zijn, want dat zou
betekenen dat we zitten te slapen met z’n allen. Het tegendeel is het geval.'
Genoemde hotels kampten al langere tijd met een teruglopende bezetting en dus inkomstenderving,
vertelt Mercera. 'Vandaar dat het voor ons ook geen nieuws was. Weet je wat het is? Je moet als hotel
of vakantiepark meegaan met je tijd. Je moet continu moderniseren, innoveren, weten wat er speelt in
de markt en daarop inspelen. Erop anticiperen zou natuurlijk nog beter zijn en daar proberen wij als
CHATA de helpende hand in toe te steken.'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten