Na periode van coulantie voor klanten
met achterstallige betalingen nu weer streng 'regime'
Nutsbedrijf Aqualectra gaat weer als vanouds optreden tegen wanbetalers.
Wie niet op tijd heeft betaald, wordt eerst nog via een brief
vriendelijk verzocht het openstaande bedrag te betalen, maar
daarna volgt afsluiting van stroom. Dit bericht het Antilliaans Dagblad vandaag, woensdag 8 augustus 2018.
Aqualectra was de afgelopen maanden coulant voor klanten
met achterstallige betalingen, onder andere om mensen de
tijd te geven gewend te raken aan het nieuwe format van de
rekening. Bovendien liep het water- en elektriciteitsbedrijf
begin dit jaar zelf achter met het versturen van de rekeningen
nadat er problemen ontstonden met het uitschrijven van de facturen aan ongeveer 80.000 klanten na de
overschakeling op een nieuw administratiesysteem.
Niet alle oude informatie - de geschiedenis van
elke klant - was door het softwareprogramma SAP overgezet. Het proces werd gestopt en er moesten
nieuwe facturen worden gemaakt.
Begin april liet Aqualectra weten dat de laatste rekeningen over
januari, februari en maart de deur uit waren gegaan.
Inmiddels zijn de kinderziektes opgelost, de achterstanden weggewerkt, en enkele maanden verstreken
na de introductie van de nieuwe factuur.
In een persbericht wijst Aqualectra erop, dat zij er in de
afgelopen periode bij haar klanten op heeft aangedrongen om ‘weer de goede gewoonte op te pakken
en de rekening van water en stroom te betalen voordat de vervaldatum is verstreken’. In vervolg
daarop zal het afsluitingsbeleid nu weer worden hervat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten