maandag 27 november 2017

Vrouwelijke gedetineerden in Brazilië nemen deel aan de jaarlijkse Miss-verkiezing

Verkiezing gericht op het vergroten van het zelfrespect van de vrouwen

(Bron foto's: The Daily Mail/AP &Reuters)


Gevangenen in de gevangenis Talavera Bruce (Rio de Janeiro, maximum beveiligde gevangenis voor vrouwen) hebben woensdag 24 november 2017 hun jaarlijkse schoonheidswedstrijd gehouden.

Hun oranje jumpsuits waren ingeruild voor avondjurken en hakken toen ze zich klaarmaakten voor de jaarlijkse schoonheidswedstrijd. Het evenement, waaraan tien vrouwen mogen deelnemen, terwijl de andere gevangenen hen aanmoedigen, is gericht op het vergroten van hun zelfrespect en geeft hen tijd om zich te herenigen met geliefden die ze niet vaak zien.



De Miss Talavera Bruce-verkiezing, die wordt uitgevoerd door kerk- en gemeenschapsgroepen, wordt al zo'n tien jaar gehouden.

Vrijwilligers verzorgen het haar en de make-up van tien gedetineerden in de penitentiaire inrichting Talavera Bruce, die worden beoordeeld op hun schoonheid, sympathie en houding in zowel formele als badkleding-competities.

'Iedereen is erg blij om bij hun familie te zijn. Ik voel me nerveus en tegelijkertijd gelukkig. Ik wou dat ik ook de vrijheid had gewonnen en dat ik mijn sjerp met mij mee zou nemen naar buiten', zei Mayana Alves, de Miss Talavera Bruce van dit jaar.

 
De andere 440 gevangenen en familieleden van de gevangenen mogen hun dierbaren zien terwijl zij zich showen om maar schoonheids- en stylingproducten te kunnen winnen.

'Op dit moment heb ik niet het gevoel dat ik in de gevangenis zit', zei Michelle Rangel die een straf uitzit voor drugshandel en werd verkozen tot winnaar vorig jaar. 'Mijn ziel is vrij.' 






(Suriname Mirror/EuroNews/ABC13/The Telegraph/YouTubeThe Daily Mail)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten