donderdag 9 juli 2020

Schrijfster Hu biedt kinderboek over Covid-19 aan directie 's Lands Hospitaal aan

(Bron foto's: 's Lands Hospitaal)
'De gemeenschap reageert super enthousiast, de vraag naar boeken is erg groot'


Indra Hu, schrijfster van het kinderboek 'Voorlichting aan kinderen en jeugdigen over Coronavirus en Covid-19', heeft woensdag 8 juli 2020 haar boek aan de directie van 's Lands Hospitaal aangeboden. De auteur richt zich in dit boek speciaal tot jonge kinderen en jeugdigen, aldus een persbericht van het ziekenhuis. 

'Covid-19 is erg gevaarlijk en velen zijn eraan overleden en daarom dat bewustwording erover zeer belangrijk is. Ik dacht om het boek geheel zelf te drukken, maar dan zouden de boeken de normale prijs hebben en ik wilde juist een sterk gereduceerde prijs voor de gemeenschap met de donaties en ook wilde ik scholen en sociale instellingen boeken doen toekomen. Ik schreef nog enkele brieven en toen reageerden E.B.S, Assuria Community Fund, de Volkskredietbank, Safety Power, Notariaat Pancham en Huidkliniek Noord positief. Ik had nu een deel van de sponsoring binnen en ik kon aan de slag.'

Volgens Hu is het boek als een bom ingeslagen. 'De gemeenschap reageerde super enthousiast, de vraag naar boeken is erg groot.' Binnen drie dagen zijn zo'n 700 exemplaren verkocht en er zijn nog veel bestellingen. Een hardcopy kost Srd 25;', het telt 32 full color pagina’s en de mooie illustraties zijn gedaan door Jurmen Kadosoe.

Ten overstaan van algemeen directeur Dayasankar Mathoera, onderdirectrice Financiële Zaken Maderiel Isselt, manager Facilitaire Diensten Prashant Ramjatan en haar echtgenoot, overhandigde Hu het kinderboek aan de medisch directrice Soenita Nannan-Panday-Gopisingh.

Het boek is voorlopig alleen verkrijgbaar bij de schrijfster zelf, bij Didasko Peuterschool te Commewijne en bij Rappa’s Bieb op Zuid en kost Srd 25.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten