zaterdag 21 maart 2020

Ministerie van Sociale Zaken en Volkshuisvesting maakt maatregelen bekend inzake Covid-19

Ministerie kondigt reeks maatregelen aan


Het ministerie van Sociale Zaken en Volkshuisvesting zal met ingang van maandag 23 maart 2020 tot nader orde een aantal maatregelen instellen. Tevens worden geplande missies van het ministerie afgelast. Directrice Angela Salmo hield de maatregelen en afgelaste missie tijdens de persconferentie van het Nationaal Covid-19 Managementteam van gisteren, vrijdag 20 maart, voor aan de samenleving. 

Per 23 maart zijn de volgende maatregelen van kracht:

Geen acceptatie van sollicitatiebrieven;
Geen registratie van woningzoekenden;
Geen persoonlijke gesprekken over personele zaken;
Voor informatie ten aanzien van personele aangelegenheden zoals gratificatie, periodieken, overplaatsingen, salaris, et cetera., uitsluitend bellen met de nummers 497051/497181;
Informatie, klachten en of vragen ten aanzien van gehuurde woningen en appartementen, bellen met 499973/497185/497173;
Verlengingen van de Financiële Bijstand Sociaal Zwakke Huishoudens zullen automatisch geschieden voor een periode van 1 jaar;
Verlengingen van de Financiële bijstand Mensen met een Beperking en Algemene Kinderbijstand zullen voor een periode van 6 maanden, indien men de wettelijke leeftijd van 60 jaar voor MMEB en 21 jaar voor AKB niet overschrijdt. Missies naar het Boven-Suriname gebied, die in het kader van (her)registratie van de Financiële Bijstand Mensen met een Beperking en Sociaal Zwakke Huishoudens, in de periode 1 tot en met 17 april 2020 uitgevoerd zouden worden, zijn tot nader orde afgelast.

Voor wat betreft nieuwe registratie: Basiszorg Verzekering (BZV); Algemene Oudedagsvoorziening (AOV); Algemene Kinderbijslag (AKB), gelieve een fotokopie te maken van  identiteitskaart en familieboekje en deze met uw telefoonnummer te mailen of appen naar de volgende nummers:
Basiszorg Verzekering (BZV) à stichtinghbvf@hotmail.com, 8830295/7253945;
Vragen/opmerkingen 422708/422474/424526;
Algemene Oudedagsvoorziening (AOV) à aov.willfariho@gmail.com, aov.jtrimoredjo@gmail.com, 8738003/8557976. Vragen/opmerkingen 471471/470724;
Algemene Kinderbijslag (AKB) à ausv2020@gmail.com, 8650574; Vragen/opmerkingen 475595/474424.

Voor de nieuwe registratie van Financiële Bijstand Mensen met een Beperking, gelieve een fotokopie van de medische verklaring van de huisarts of specialist, fotokopie van identiteitskaart en telefoonnummer, te mailen naar betaaldienstausv@gmail.com of 8650574 appen. Vragen/opmerkingen 476322/477971.

Aanvragen hulp bij acute noodgevallen (zoals brand en begrafenis) dienen digitaal te worden aangevraagd met fotokopie van de identiteitskaart van overledene, identiteitskaart van de aanvrager, familieboek, laatste SWM- en EBS-kwitanties, overlijdensakte, offerte van het uitvaartbedrijf. Alle documenten kunnen gemaild worden naar secr.odamz@gmail.com. Vragen/opmerkingen 472915.

Aan de gemeenschap wordt gevraagd om niet onnodig te gaan naar het ministerie van Sociale Zaken en Volkshuisvesting. Indien met met vragen zit, wordt gevraagd te bellen met het secretariaat van de minister op 472340, secretariaat directeur Sociale Zaken 47

Geen opmerkingen:

Een reactie posten