zaterdag 8 juni 2019

Nieuwe waarnemend gouverneur van Curaçao: 'Ik zal instaan voor balans tussen nationale belangen Curaçao en Koninkrijksbelangen'

Russel-Capriles vervangt Kenepa-Römer die wegens persoonlijke omstandigheden moest aftreden


Ten overstaan van de Staten gaf Michèle Russel-Capriles gisteren haar eerste toespraak als waarnemend gouverneur van Curaçao. Een dag eerder legde zij de eed af bij gouverneur Lucille George-Wout, aldus het Antilliaans Dagblad vandaag, zaterdag 8 juni 2019.

'Ik verklaar aan u allen vandaag dat ik bereid ben om beide taken die in het Statuut en het Reglement van de Gouverneur aan de gouverneur zijn toevertrouwd, waar te nemen wanneer de gouverneur verhinderd is. Ik beloof dat ik daarbij altijd zal instaan voor een balans tussen de nationale belangen van Curaçao en de Koninkrijksbelangen. Ik verzeker u dat ik altijd naar eer en geweten zal handelen, de wet in acht zal nemen en het welzijn van het volk van Curaçao zal bewaken', zo sprak Russel-Capriles de Staten gisterochtend toe.

Russel-Capriles vervangt met Nolda Kenepa-Römer die wegens persoonlijke omstandigheden moest aftreden als waarnemend gouverneur.

Tijdens haar toespraak in de Staten uitte Russel-Capriles haar dankbaarheid voor de benoeming - 'Het is een voorrecht om uw waarnemend gouverneur te mogen zijn.' - en stond ze stil bij de turbulente tijden die het Land Curaçao doormaakt en de wens om een hoopvol Curaçao te creëren voor nieuwe generaties.

'Ik wil dat mijn kinderen, alsook alle yu di Kòrsou in de toekomst terug willen én kunnen keren naar Curaçao. Daarvoor is het van belang dat het eiland voor hen een goed leef- en werkklimaat kan bieden, met gezonde vooruitzichten. Daaraan wil ik bijdragen als burger, en nu ook als waarnemend gouverneur.'

De kersverse waarnemend gouverneur liet weten erop te vertrouwen en rekenen dat de regering de nodige stappen ‘blijft nemen om de problemen die wij als land en volk ervaren te verlichten en te verhelpen’. 'Ik vertrouw en reken erop dat ook de andere instituten die ons land en bevolking moeten beschermen hun plichten naar behoren uitvoeren.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten