woensdag 13 februari 2019

Minister Moestadja: 'Ik heb in ontslagkwestie-Gersie geen leugen in het parlement verteld'

Geruchten en bronnen verwoord in media waren volgens Moestadja 'gossip' en geroddel

'Iedereen die me kent weet dat ik transparant handel en ik wens ook zo te blijven'


Minister Soewarto Moestadja heeft in de ontslagkwestie-Gersie geen leugen in het parlement verteld. Dat zegt hij woensdag 13 februari 2019 in antwoord op vragen van de Ware Tijd en Starnieuws. Moestadja zou ervan beschuldigd worden de zaak te hebben willen verbloemen en verdoezelen. 

Hij noemde vrijdag in de Assemblee mediaberichten over een op handen zijnd ontslag van Glenn Gersie, de governor van de Centrale Bank van Suriname, ‘gossip’, roddel. 'Iedereen die me kent weet dat ik transparant handel en ik wens ook zo te blijven', zegt de bewindsman.

Moestadja benadrukt geen informatie uit de lucht te hebben geplukt om aan het parlement te presenteren. 'Die informatie is niet misvormd, niet gekleurd.'

Hij heeft De Nationale Assemblee slechts voorgehouden wat de officiële instantie die hem van de informatie heeft voorzien, de minister van Financiën, hem heeft doorgespeeld. Op basis van wat door zijn collega aan hem was meegedeeld heeft hij gereageerd op vragen van Assembleeleden die de dag daarvoor waren gesteld.

Moestadja: 'De regering heeft daar geantwoord en ik denk dat de regering dat moet beamen. Anders hoor ik het wel.' De minister had vrijdag ook aangegeven, dat een intentieverklaring die in 2016 tussen Gersie en Financiën-minister Gillmore Hoefdraad omtrent het niet monetair financieren van staatsuitgaven niet ter discussie is. 'Ala sani sa m'e taki na DNA, daar sta ik honderd procent achter', benadrukt Moestadja.

De minister wordt vooral op social media zwaar op de korrel genomen en voor leugenaar uitgemaakt - door personen voor wie het het dagelijks werk lijkt te zijn geworden om hun frustraties bot te vieren op Jan en Alleman - nadat de regering dinsdagavond bekendmaakte dat president Desi Bouterse Gersie aan de kant heeft gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten