zondag 6 januari 2019

John Mahadewsing, PLO-voorzitter: 'Waarom mogen we geen kosten in rekening brengen?'

PLO brengt per kwartaal Srd 66.000 in rekening bij OWT&C om brandstofcompensatie te betalen

'Bushouders denken toch niet dat we kosten voor de administratie, telefoon, vergaderingen en vervoer uit eigen zak betalen?'


Onlangs kwam aan het licht, dat de Particuliere Lijnbushoudersorganisatie (PLO) per kwartaal Srd 66.000 in rekening brengt bij het ministerie van Openbare Werken, Transport en Communicatie (OWT&C) om de brandstofcompensatie uit te betalen aan de particuliere bushouders. 

In een modern tijdperk waar zo'n betaling op een snelle en eenvoudige manier kan geschieden, vindt deze uitkering vanaf 2011 per cheque plaats. De bushouders in het district Nickerie hoeven zich daarbij niet uit te sloven; de PLO gaat naar ze toe om de cheques te overhandigen. Deze en andere bijkomende kosten, creëren voor het ministerie op jaarbasis een uitgavenpost van Srd 264.000. Alleen de acht à negen 9 leden die de betaling verrichten, toucheren per kwartaal Srd 41.250. Is dit geoorloofd in een crisisperiode, vraagt het Dagblad Suriname zich vandaag, zondag 6 januari 2019, af.

'Waarom mogen we geen kosten in rekening brengen? Zijn wij de enige organisatie die dat doen?', is het eerste wat John Mahadewsing, voorzitter van PLO, zegt. 'De bushouders denken toch niet dat we de kosten voor onder andere de administratie, telefoon, vergaderingen en vervoer uit eigen zak gaan betalen?'

Mahadewsing voert aan, dat het kostenplaatje van Srd 66.000 bovendien goedgekeurd is door het ministerie.

Alhoewel de bushouders het vaker met ‘moni no de’ moeten doen, worden deze kosten wel bij elke overmaking van de brandstofcompensatie voldaan. 'Anders kan de subsidie niet uitbetaald worden.

Mahadewsing beseft, dat de vergoeding van Srd 66.000 zal verdwijnen, indien het ministerie de subsidie rechtstreeks zal overmaken naar de bankrekening van de bushouders. 'Daartegen hebben we geen bezwaar, we zijn nog steeds voorstander van het afbouwen van de subsidie. We willen dat er een aanpassing komt van de bustarieven', aldus Mahadewsing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten