vrijdag 2 november 2018

Marktverkoper Centrale Markt beschuldigt marktmeester Lecton ervan zijn stand aan vrienden te hebben afgestaan

'Door manier waarop zaken gezegd zijn, wordt een ander beeld gegeven van wat het werkelijk is'


'Dit is totaal onwaar. Ik kwam mijn betaling weer voldoen en toen is mij gezegd dat die stand niet meer van mij is. Ik heb wel een vergunning. Hoe kan die man zeggen dat ik een achterstand heb?', vraagt landbouwer Sanjay Dassasingh donderdag 1 november 2018 in de Ware Tijd in reactie op de bewering van marktmeester John Lecton, dat hij zijn stand onder de Centrale markt aan de Waterkant kwijt is geraakt door betalingsachterstand. Ook heeft hij volgens de marktmeester geen vergunning die hem recht geeft op de stand. 

De ondernemer heeft de situatie uitgelegd in een brief aan de minister van Regionale Ontwikkeling. 'Ik heb de minister gevraagd om een oplossing want ik snap dit niet. Ik wacht op zijn antwoord.'

Dassasingh zegt dat de marktleiding hem bijzonder teleurgesteld heeft door hem de stand af te nemen die zijn vader meer dan dertig jaar heeft geëxploiteerd. Maar, volgens Lecton exploiteerde Dassasingh de stand niet. 'Ik was mijn stukken kwijtgeraakt bij een beroving en ik heb toen een brief geschreven voor een nieuwe aanvraag. Maar, ik had altijd bewijs. Ik moet nu mijn goederen via andere mensen voor lagere prijzen doorverkopen en lijd er financieel onder.'

Volgens de marktverkoper heeft Lecton de stand afgestaan aan vrienden. Dassasingh zegt dat districtscommissaris Mike Nerkust van Paramaribo Noord-Oost hem heeft uitgenodigd voor een gesprek en verzekert dat hij de zaak zal blijven aanvechten. De handelaar zegt dat Lecton zelf akkoord gegaan is met een verlenging.

'U mag gaan kijken wat gebeurt met die stand. Het is gewoon aan vrienden gegeven en ik moet in deze situatie blijven. Ik heb alle gegevens hier. Door de manier waarop de zaken gezegd zijn, wordt er een ander beeld gegeven van wat het werkelijk is.'

De Ware Tijd heeft inzage gekregen in enkele documenten die dit jaar zijn ondertekend door de marktleiding, waaruit opgemaakt zou kunnen worden, dat Dassasingh wel aanspraak maakt op de verkoopstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten