Marketing, daar draait het grotendeels om in de toeristenindustrie
Iets minder dan de helft van het CTB-budget ging vorig jaar naar sales & marketing (bijna 48 procent) versus circa 36 procent een jaar daarvoor. Dat blijkt uit de gisteren gepubliceerde jaarcijfers 2017 van de Curaçao Tourist Board (CTB), aldus vandaag, zaterdag 11 augustus 2018, het Antilliaans Dagblad.
Met minder budget – vooral als gevolg van fors minder opbrengsten uit kamer- en omzetbelasting – is toch méér gedaan aan marketing. Namelijk 19,3 miljoen gulden vorig jaar vergeleken met 15,4 miljoen in 2016 aan marketingbestedingen.
Marketing, daar draait het grotendeels om in de toeristenindustrie.
'We hebben het voornemen om op de lokale markt een lening aan te gaan om te investeren in meer marketing en in het bijzonder meer marketing in de Amerikaanse markt', schrijft waarnemend directeur Hugo Clarinda.
Voormalig hotelier Paul Kok, door de CTB ingehuurd om als consultant uitvoering te geven aan het Tourism Master Plan, geeft in het jaarverslag aan, dat het eind 2017 nog steeds niet was gelukt om de gewenste 40 miljoen dollar voor de komende vier jaar bijeen te krijgen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten