Kuelap (Bron foto: BBC Travel) |
Met een reputatie voor relatieve veiligheid en een rijkdom aan bestemmingen, trekt Peru bezoekers uit de Verenigde Staten aan met recordaantallen. Een bericht van PromPeru, de promotor van het overheidstoerisme in Peru, merkt op, dat 598.685 Amerikaanse reizigers in 2017 naar het land kwamen.
De cijfers van PromPeru maken duidelijk, dat het aantal internationale bezoekers in Peru sinds 2013 ieder jaar met vijf procent is gegroeid.
Toerisme in Peru is goed gepositioneerd met de rijke gastronomie van het land, natuurlijke wonderen en een scala aan avontuurlijke opties.
De toerismepromotor van het land schrijft de stijging toe aan de marketingcampagnes in de Verenigde Staten, omdat ze hebben samengewerkt met media zoals de New York Times en Lonely Planet en de finale van de populaire reality-serie 'The Bachelor' hebben gecoördineerd om de finale in Peru uit te zenden.
De bezoekers hebben een record van $ 4,5 miljard geïnvesteerd binnen de Peruaanse grenzen, volgens PromPeru. Statistieken van de overheid laten zien, dat Amerikaanse toeristen ongeveer $ 1.500 per persoon uitgeven tijdens bezoeken aan Peru, vergeleken met minder dan $ 1.000 voor toeristen uit andere landen.
In een recente reismogelijkheid adviseerde de New York Times Kuélap als een van de '52 Places to Go in 2018' en noemde dit het perfecte alternatief voor Machu Picchu.
¡#MachuPicchu nuevamente se corona como la favorita de miles de viajeros!— Marca PERÚ (@marcaPERU) April 3, 2018
Nuestra maravillosa ciudadela inca ganó el concurso "Destino Top de Ensueño", realizado por la agencia de turismo estadounidense #VirtuosoTravel. #OrgulloPeruano #MarcaPerú pic.twitter.com/Cwh1oLrC45
(Suriname Mirror/Peru Reports/Twitter)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten