'Er is weinig tijd, we moeten uiterlijk begin volgende week goedkeuring hebben'
'Insel gaat terug naar waar het bewezen heeft goed in te zijn: met hoge frequentie van Curaçao naar Aruba, Bonaire en Sint Maarten met drie F50’s'
Het licht staat ‘op oranje’ - dat wil in dit geval zeggen niet meer op rood, maar ook nog niet op
groen - voor wat betreft de financiering van het consortium aan Insel Air van 3,6 miljoen dollar, waarvoor de
overheid een garantie is gevraagd.
Dat zegt cfo André Delger van Insel Air International vandaag, vrijdag 2 februari 2018, in het Antilliaans Dagblad.
Hij is
optimistisch gestemd dat het geld van MCB, Vidanova
Pensionfonds en Algemeen Pensioenfonds Curaçao (APC) er
ook daadwerkelijk gaat komen. 'Er is weinig tijd. We moeten
uiterlijk begin volgende week goedkeuring hebben.'
De afgelopen dagen is koortsachtig overleg gevoerd over een
nieuwe fase van het vliegbedrijf dat eind 2016 mede door het
uitblijven van betalingen door Venezuela ernstig in de
problemen kwam. Dat wil zeggen, dat Insel teruggaat naar waar
het bewezen heeft goed in te zijn: met hoge frequentie - dus veel
retourtjes - van Curaçao naar Aruba, Bonaire en Sint Maarten met drie F50’s.
De MD-operatie gaat eruit: dat blijkt de grote ‘bleeder’ te zijn. Te hoge kosten voor onderhoud en te hoge
kosten voor gebruik. Dat betekent ook afvloeiing van de goedbetaald MD-piloten, die een jaar lang vrijwel
zonder omzet op de payroll stonden, en ander aan de MD-vliegtuigen verbonden personeel. Insel gaat dan
verder met circa 175 werknemers die drie F50’s bedienen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten