Gaby del Prado: 'Ik begrijp jullie boosheid en teleurstelling, maar ik ben geen oplichtster'
'Iemand heeft wisi voor me gezet en m'n oog blind gemaakt om de tickets te printen, ik ben helemaal kapotgemaakt'
Gaby del Prado, eigenaresse van het naar eigen zeggen failliete reisbureau Fly-Su in Amsterdam-Zuidoost, heeft via social media excuses aangeboden aan gedupeerde klanten. 'Ik begrijp jullie verdriet, boosheid en teleurstelling in mij, maar ik ben geen oplichtster.'
Voor de etalage van het reisbureau hangt een handgeschreven briefje met de tekst ‘failliet’.
Klanten hadden in Amsterdam-Zuidoost tickets geboekt en betaald om de feestdagen in Suriname door te brengen, maar hebben die nooit ontvangen. 'Van de een op andere dag ben ik alles kwijt geraakt en failliet geraakt. Dit is mij plotseling overkomen', aldus Del Prado.
Zij zegt verder, aldus de Ware Tijd woensdag 13 december 2017, haar uiterste best te doen om tot een oplossing te komen voor de gedupeerden.
Over het feit dat boze klanten voor een gesloten deur kwamen te staan, zegt Del Prado: 'Ik raakte in paniek en ik wist niet wat ik moest doen.' Van te kwader trouw zou geen sprake zijn. Mensen die mij kennen weten dat ik zo niet in elkaar zit, dit overkomt je.'
Zij volstaat voorlopig met deze publieke excuses. 'Ik mag van mijn advocaat met niemand praten, binnenkort wordt er een curator aangewezen die mijn zaken gaat behartigen.'
In een communicatie met een klant geeft Del Prado de volgende verklaring voor haar faillissement. 'Iemand heeft wisi voor me gezet en m'n oog blind gemaakt om de tickets te printen. Ik ben helemaal kapotgemaakt. Voor sommige mensen heb ik dure tickets moeten printen. Geld weg en op.'
Om hoeveel gedupeerden het gaat is nog niet duidelijk. Op social media wordt gesproken van meer dan honderd vakantiegangers.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten