woensdag 13 december 2017

Centrale Markt aan de Waterkant onder water door vloed Surinamerivier

Marktmeester Lecton: 'Ministerie heeft zich niet gekweten van zijn taak om sluisdeur te openen'


De Centrale Markt aan de Waterkant is gisteren tijdens de vloedstand in de Surinamerivier onder water gelopen, omdat de sluis niet was opengesteld. Dit had gedaan moeten worden door het ministerie van Openbare Werken, Transport en Communicatie, zo bericht de Ware Tijd vandaag, woensdag 13 december 2017. 

Standhouders en marktbezoekers moesten door het water waden en dit leidde tot boosheid bij de venters vooral omdat het standtarief enkele maanden geleden is verhoogd van Srd 0,04 naar Srd1 per meter.

Ook marktmeester John Lecton was niet te spreken over de wateroverlast. Hij zegt dat het ministerie zich niet heeft gekweten van zijn taak om de sluisdeur te openen. 'Het is buiten onze schuld om', zei hij.

Lecton heeft, ter oplossing van het ontstane probleem, een medewerker gevraagd om over de hoge poort te klimmen en de sluis te openen, waarna het water is weggetrokken. De sluis voert het water af van de Dr. Sophie Redmondstraat en de markt. Doordat er geen permanente sluiswachter is kon de sluis niet tijdig worden opengesteld.

Lecton die een half jaar geleden is aangesteld, heeft al een aantal veranderingen doorgevoerd. De markt heeft een was en verfbeurt gehad, de standhouders zijn geregistreerd en de achterstand in het innen van standhuur sinds 2005 wordt ingelopen. De marktmeester heeft de voormalige plek van de Albina taxi's klaargemaakt voor de groothandelaren.

De Centrale Markt is in 1970 geopend en heeft in de afgelopen jaren diverse renovaties ondergaan. Mede door de lage standtarieven was de markt niet in staat zichzelf te bedruipen. De huidige marktmeester werkt toe naar een moderne 'super markt'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten