dinsdag 27 maart 2018

Eigenaresse ijssalon ’t Perronnetje te Hilversum wordt vervolgd voor mishandeling.....

(Bron foto: 't Perronnetje/Facebook)
Gilly Emanuels, slachtoffer van racisme, door OM tot dader van mishandeling gemaakt


Gilly Emanuels, de Surinaams-Nederlandse eigenaresse van ijssalon ’t Perronnetje in Hilversum, wordt vervolgd voor mishandeling. Dat maakte het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag 27 maart 2018 bekend (zie onderaan) tot verbazing van de onderneemster. 'Ik word als dader gezien, terwijl ik slachtoffer ben.' Dit meldt De Telegraaf.

De zaak draait om een opstootje bij de zaak van Emanuels in de zomer van 2017. Op een filmpje is te zien hoe de onderneemster ruzie heeft met een aantal jongens en uiteindelijk de jongens slaat met een stok. De jongens schelden haar in dezelfde video uit, onder meer voor ’kankerzwarte’ en ’kankeraap’. Daarvoor wordt een 18-jarige jongen eveneens vervolgd.

Vorige week nog maakte Emanuels bekend, dat ze haar eetgelegenheid in Hilversum sluit, omdat ze zich na racistische bejegeningen niet serieus genomen voelt door de gemeente en de politie. Dat ze nu wordt vervolgd, komt rauw op haar dak vallen. 'Ik moest het via de media vernemen, dus ik moet het even laten bezinken. Het overvalt me. Maar het is een schande. Ik ben het slachtoffer, hoeveel bewijs wil je hebben? Er is nota bene beeld.'

Maar, dat is juist hetgeen wat haar de das omdoet: alles is vastgelegd. Ook dat Emanuels uithaalt met een stok. Het OM heeft eerst geprobeerd om het conflict met mediation op te lossen, maar dat mislukte. 'Er zijn twee partijen en beiden hebben schuld. Mevrouw pleegt een strafbaar feit', aldus woordvoerster Mary Hallebeek. Net als een van de belagers. Vandaar dat ook de 18-jarige jongen wordt vervolgd, hij voor belediging.

Voor Emanuels onderstreept de vervolging echter het gevoel wat ze al had. 'Lekker makkelijk, mij vervolgen. Er was al zoveel gebeurd voor dat filmpje werd gemaakt. Ik heb al zo lang aan de bel getrokken. Als het probleem goed was aangepakt, was dit niet gebeurd.' Voor alle steun die ze kreeg na het hele voorval is ze nog altijd dankbaar. 'Maar, tegelijk blijft het je achtervolgen. Ik heb er last van. Bovendien ben ik ook moeder. Ik wil nu gewoon rust, ook voor mijn gezin.'





Geen opmerkingen:

Een reactie posten