woensdag 21 augustus 2019

Suribetting NV blokkeert accounts bijna 30 van de 430 verkooppunten bij winkels en supermarkten

Verkooppunten hadden nog geen aparte ruimte opgezet


Suribetting NV heeft onlangs de accounts van bijna dertig van de 430 verkooppunten bij winkels en supermarkten geblokkeerd, omdat deze (nog) geen aparte ruimte hadden opgezet. 'Als de wederverkoper niet in staat is dat te doen, moeten we ze helaas afsluiten van ons netwerk. De overheid hoeft dat niet te doen, maar wij doen dat vooraf', zegt Ashwien Surjbalisingh, general manager van Suribetting NV, dinsdag 20 augustus 2019 in de Ware Tijd. 

Iets meer dan veertig retailers die nog bezig waren om een aparte ruimte op te zetten, hadden daarvoor de tijd tot midden augustus. Er wordt nog gecontroleerd of de verkooppunten aan de voorwaarden voldoen.

Bij de begrotingsbehandeling in het parlement had Handelsminister Stephen Tsang in mei maatregelen aangekondigd die de verkoop van loterijen en kansspelen moet reguleren. Een daarvan is de aanpassing van vergunningsvoorwaarden voor winkeliers, waardoor het niet langer toegestaan zal zijn om loten of virtual games aan te bieden.

'Ik ben blij dat de overheid maatregelen wil nemen en wij hebben ons tempo verhoogd om aanpassingen te plegen. We zijn er voorstander van om de chaotische situatie in de supermarkten te elimineren', zegt Surjbalisingh. Hij wijst erop dat het bedrijf ervoor heeft gezorgd, dat de ruimte waar de kansspelen worden aangeboden, degelijk gescheiden is van de verkoopruimte van de winkels en supermarkten. Er is volgens hem nu duidelijk zichtbaar gemaakt dat de gokruimtes alleen toegankelijk zijn voor mensen boven de 18 jaar. De retailer moet hierop toezien. Daarnaast controleren ook medewerkers van Suribetting de verkooppunten.

Het bedrijf neemt klachten vanuit de samenleving serieus, zegt de Suribet-manager. 'Als wij waarnemen dat er minderjarigen in de zaak zijn, kunnen we het account blokkeren. Pas wanneer de retailer ons kan overtuigen dat het gaat om mensen boven de 18 jaar door bijvoorbeeld de identiteitskaart(en) te tonen, kan er weer gebruikgemaakt worden van het netwerk.'

Suribetting heeft vorig jaar een klantenkaart geïntroduceerd die alle persoonsgegevens bevat en dient als identificatie. Er wordt hierdoor onder andere voorkomen dat minderjarigen een bet plaatsen. De general manager benadrukt dat het gaat om een landelijke operatie met veel belangen. 'De overheid int belastingen. We zorgen voor werkgelegenheid en er zijn ook toeleveranciers. Verder hebben retailers mensen in dienst.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten