21-09-2013 Door: Paul Kraaijer
Paramaribo - De Ware Tijd blijkt zich vandaag in zekere zin voor de incasso- en pr-kar te hebben gespannen van een grafisch bedrijf, dat een vordering heeft op een consultancy bureau. Journaliste Naomi Hoever van de krant ontdekte een advertentie in haar eigen krant die haar aandacht trok.
Hoever zag in die advertentie een smeuiig artikel schuil gaan en besloot dan ook meteen om er op de haar bekende, ongenuanceerde, wijze gebruik van te maken door er een roddelachtig artikel over te schrijven.
Als lezer vraag je je af waarom de journaliste zich hiervoor leent of zelfs laat gebruiken.
Als lezer vraag je je af waarom dit nieuws is, immers dagelijks hebben bedrijven vorderingen uitstaan.
Als lezer vraag je je ook af waarom de journaliste kennelijk, althans dat blijkt niet duidelijk uit het artikel, heeft nagelaten, niet het journalistieke fatsoen heeft gehad, zo gemakzuchtig is geweest, om de persoon die in het artikel wordt neergezet als een notoire wanbetaler voor een uitgebreide inhoudelijke reactie te benaderen. Het enige dat in het artikel wordt vermeld is, dat de directeur van het bureau vindt dat haar naam ten onrechte door het slijk wordt gehaald.......
Als lezer vraag je je af waarom het bedrijf niet de normale incassoweg heeft gekozen door een deurwaarders- of incassokantoor in te schakelen in plaats van het plaatsen van een advertentie. Maar, die vraag heeft de vermeend journaliste het bedrijf kennelijk niet gesteld.
Als lezer vraag je je verder af, of de krant willens en wetens, bewust, meewerkt aan het zwart maken van het consultancy bureau en haar directeur...... Immers, wat is de nieuwswaarde van dit artikel?
Veel lezers reageren onder het artikel op de website van de krant verontwaardigd en met verbazing op het artikel.
Met dit artikel laat de Ware Tijd zien dat geen serieuze journalistiek wordt bedreven. Deze vorm van berichtgeving hoort thuis in zogenoemde roddelbladen.....
Als lezer vraag je je verder af, of de krant willens en wetens, bewust, meewerkt aan het zwart maken van het consultancy bureau en haar directeur...... Immers, wat is de nieuwswaarde van dit artikel?
Veel lezers reageren onder het artikel op de website van de krant verontwaardigd en met verbazing op het artikel.
Met dit artikel laat de Ware Tijd zien dat geen serieuze journalistiek wordt bedreven. Deze vorm van berichtgeving hoort thuis in zogenoemde roddelbladen.....